۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85140006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسوشیتدپرس: رئیسی تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر دانست

تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به اظهارات "ابراهیم رئیسی" در دیدار با همتای خود در نیکاراگوئه نوشت: رئیس‌جمهوری ایران تحریم‌های آمریکا را با هدف تهدید و تحریم مردم دانست و آنها را بی‌اثر خواند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران در نخستین سفر خود به منطقه آمریکای لاتین، دیروز سه‌شنبه ضمن دیدار با همتای نیکاراگوئه ای خود در موضعی مشترک از تحریم‌های واشنگتن انتقاد کرد و آن را بی اثر دانست.

نیکاراگوئه دومین مقصد رئیسی پس از ونزوئلا بوده و وی قرار است پس از این کشور به کوبا سفر کند.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: رئیس جمهوری ایران در این سفر در ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه با دنیل اورتگا رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و در اظهاراتش گفت که آمریکا می‌خواست با تهدید و تحریم مردم ما را فلج کند اما نتوانست.

آسوشیتدپرس سفر رئیسی به آمریکا لاتین را در بحبوحه تنش‌های فزاینده با دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قابل توجه دانست و افزود: تنش‌های اخیر ناشی از آن است که آمریکا، ایران را متهم کرده که به روسیه برای ساخت کارخانه تولید پهپاد در شرق مسکو کمک می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا معتقد هستند که این کارخانه می‌تواند تا اوایل سال آینده میلادی شروع به کار کند، اما ایران ضمن رد ادعاهای واشنگتن می‌گوید که پیش از آغاز جنگ در اوکراین هم به روسیه پهپاد صادر می کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha