قطعات تخصصی نیروگاه بندرعباس بازسازی شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: چهار قطعه تخصصی در این نیروگاه با استفاده از توان داخلی و در راستای رفع موانع تولید ساخت و بازسازی شد.

به گزارش ایرنا، داریوش محمودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در راستای اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره چهار بخار با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان این نیروگاه، ساخت تجهیزاتی مانند دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، اکسپنشن‌های کانال دود G.R.FAN، اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش، بسکت‌های سرد، میانی و گرم و لوازم داخلی و نازل‌های مشعل‌ها در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان کرد: ساخت این تجهیزات در قالب چهار پروژه، به‌ترتیب، ۸۸ عدد دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، ۲ عدد اکسپنشن‌های کانال دود G.R.FAN، ۲ عدد اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش و ساخت ۱۰۰ تن بسکت‌های سرد، میانی و گرم مربوط به لانگستروم‌های بویلر و سیل‌های آن با وسایل داخل میسر شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی واحدها، تمایل شرکت‌های دیگر را در به‌کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

محمودی اضافه کرد: باتوجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تأمین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، بهترین گزینه برای تأمین قطعات برای تولید برق پایدار، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی و ریالی است، که با خودباوری متخصصان این نیروگاه، تاکنون محقق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha