۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85139801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش سازمان ملل به اظهارات پوتین درباره توافق غلات

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ما تمام اهرم های قدرت را برای تسهیل صادرات کود غلات روسیه که تحت تحریم ها نیست، در اختیار نداریم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: روسیه در حال بررسی خروج از توافق صادرات غلات دریای سیاه است.

رئیس جمهور روسیه در نشستی با حضور خبرنگاران حوزه نظامی افزود که بیشتر غلات اوکراین، بر خلاف توافقات، به کشورهای کاملاً مرفه اتحادیه اروپا می‌رود. وی تاکید کرد: ما از این موضوع آگاه هستیم. ما به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه و دوستانمان و به منظور لغو تحریم‌ها بر بخش کشاورزی روسیه با این توافق موافقت کردیم. ما یک بار دیگر فریب خوردیم "

وی ادامه داد، تقریباً هیچ محموله غلات اوکراینی به کشورهای آفریقایی نمی‌رسد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره این اظهارات رئیس جمهوری روسیه گفت: در مورد صادرات غلات و کود روسیه، باید بگویم که ما در پیشبرد این توافق موفق بوده ایم و به موفقیت هایی دست یافته ایم. برخی از موانع باقی مانده است. ما تمام اهرم های قدرت را برای تسهیل صادرات کود غلات روسیه که تحت تحریم ها نیست، در اختیار نداریم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: سازمان ملل هیچ نظارتی بر قراردادها ندارد. ما درگیر تنظیم قراردادهای تجاری نیستیم.

دوجاریک در عین حال گفت: اهمیت این ابتکار قبلاً به وضوح در کاهش قیمت جهانی مواد غذایی، به ویژه غلات، دیده شده است. دریافت‌کنندگان بزرگ غلات اوکراین شامل چین، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، هلند، مصر، بنگلادش، اسرائیل، پرتغال و تونس می شود. بنابراین این غلات در مقاصد مختلف ارسال شده است.

دوجاریک در خصوص ابراز نگرانی تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر تصمیم چین برای بازگرداندن تعدادی از مهاجران کره شمالی به این کشور نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل از احترام به قوانین بین المللی پناهندگان و مخالفت با بازگرداندن اجباری آنها حمایت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha