اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی ورزشی تبریز

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز گفت: در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به مسایل فرهنگی و ورزشی شده و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح مناطق دهگانه در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش ایرنا، یعقوب هوشیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی شهر پیش بینی شده است.

وی با اشاره به به اینکه ۲۵ مرکز فرهنگی و ورزشی هر کدام به مساحت یک هزار مترمربع در سطح مناطق دهگانه تبریز با اولویت محلات محروم تا پایان امسال احداث می شود، اظهار کرد: برای تمام ۵۲ هفته سال، برنامه ورزشی تدوین شده است و شهرداران مناطق ملزم به برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در طول سال هستند.

شهردار تبریز گفت: بسیاری از اماکن ورزشی شهرداری تبریز در سال‌های گذشته متروکه مانده و برخی تخریب شده اند که نوسازی اماکن ورزشی راکد و تجهیز آنها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

هوشیار، ادامه داد: توجه به ورزش مدارس نیز در برنامه های مدیریت شهری قرار داشته و در این راستا هر هفته در قرارهای خدمت مناطق، چندین مدرسه دولتی مورد بازدید قرار می گیرد و نسبت به نیازسنجی و نصب تجهیزات ورزشی در آن مدارس و مدارس مشابه اقدام می شود.

شهردار تبریز گفت: اولویت شهرداری تبریز در حوزه ورزش، توسعه ورزش همگانی، سلامت عمومی جامعه، شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادهای ورزشی در سطح مناطق دهگانه و معرفی آنها به مجموعه‌های بزرگ است.

هوشیار، با بیان اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) دارای ظرفیت بی‌نظیر ورزشی در شمال‌غرب کشور است، افزود: اگر مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) به شهرداری تبریز واگذار شود، به عنوان بسته سرمایه‌گذاری ورزشی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ معرفی و این مجموعه به قطب ورزش منطقه تبدیل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha