هواشناسی آذربایجان غربی: شهروندان از اتراق در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
عکس تزئینی است

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی و با توجه به آغاز بارش‌های رگباری در این استان لازم است تا شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی‌ها بیانگر آغاز بارش‌های رگباری باران و وزش موقتی باد در استان از عصر امروز است و تا پایان هفته جاری نیز در مناطق مختلف استان تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هشدار زرد در این زمینه صادر شده‌ است، اضافه کرد: این بارندگی‌ها بیشتر در نقاط شمالی و مرکزی استان پیش‌بینی شده که همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد بود.

به گفته صابری، آمادگی دستگاه‌ها در زمینه سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در مدت زمان یاد شده از ضروریات است و محکم‌سازی سازه‌های تبلیغاتی هم برای جلوگیری از سقوط اشیا لازم است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ساعات بعد از افزایش موقتی سرعت باد پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: افزایش دما نیز برای استان در طول هفته جاری پیش‌بینی شده‌ است.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان‌غربی از جمله ماکو، شوط و چالدران شاهد بارش‌های رگباری بودند که بیشترین میزان شهرستان ماکو با ۳.۳ میلی‌متر بود.

دمای مرکز استان ارومیه به گفته صابری در این مدت بین مثبت ۱۵ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با دمای مثبت هشت درجه خنک‌ترین و پلدشت با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرستان آذربایجان‌غربی گزارش شده‌ است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های بهاری به رغم نزدیک شدن به پایان فصل بهار همچنان در آذربایجان غربی ادامه دارد، این استان سالانه شاهد بارش ۴۵۰ میلی‌متر باران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha