حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث گلخانه در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرشعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث ۸۷ طرح گلخانه به مساحت بیش از ۳۳ هکتار در استان پرداخت شدکه در همین خصوص رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

هوشنگ طاهری میرقائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک کشاورزی استان با تعداد ۳۵ شعبه در سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف تعداد ۳۰ هزار و ۶۷۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۱۸۸ درصد رشد داشته است که این موضوع باعث ایجاد و تثبیت بیش از ۱۰ هزار شغل شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در زیربخش‌های گلخانه، آب و خاک، باغداری، دامداری، زراعت، شیلات، مرغداری، مکانیزاسیون کشاورزی، قرض‌الحسنه اشتغالزایی، ازدواج و فرزندآوری، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، سفر رییس‌جمهور و سایر موارد بوده است.

طاهری تصریح کرد: همچنین اعتبار بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ برنامه ابلاغی استان سه هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال بود که علاوه‌بر پرداخت سهمیه ابلاغی، مبلغ ۸۱۲ میلیارد ریال اعتبار مازاد بر سهمیه از مرکز اخذ و پرداخت شده است و با کل تسهیلات پرداختی مبلغ چهار هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال و ۱۲۱ درصد جذب، چهارمحال و بختیاری در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت.

مدیرشعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین اهداف بانک در سالجاری را تحقق شعار سال که به فرمایش مقام معظم رهبری مزین به سال مهار تورم، رشد تولید است را عنوان کرد و گفت: در همین راستا توسعه و ارتقای خدمات برای حمایت دوچندان از بخش کشاورزی، اشتغال، جذب منابع و افزایش سهم از بازار به جد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، شکل‌گیری نهضت گلخانه‌سازی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم در استان چهارمحال و بختیاری است بطوریکه به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان، در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداری و ۴۰ هکتار نیز در قالب بیش از ۷۰ واحد در دست احداث است. همچنین احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پیش‌بینی شده است و کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان نیز در دولت سیزدهم به زمین زده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha