به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و رئیس همایش ملی روان درمانی روز سهشنبه در این همایش گفت: فرهنگسازی روان درمانی در جامعه یک ضرورت است ، در کاهش آلام اجتماعی همیشه نباید سراغ روشهای دارویی برویم بلکه به نگاه مثبت مردم نسبت به روشهای روان درمانی نیاز داریم.
دکتر محمد نریمانی ادامه داد: ۲۳۵ مقاله علمی از ناحیه استادان و دانشگاهیان به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود و ۲۱۰ مورد آن پذیرفته شده و امروز در بخشهای مختلف این همایش به شرح و بررسی مقالات پذیرفته شده در گروههای تخصصی پرداخته میشود.
وی افزود: روشهای علمی نتیجه بخش در حوزه روان درمانی باید به مشاوران، کارشناسان و اهل فن در دستگاههای اداری مختلف از جمله دادگستری ارائه شود تا با کاربردی شدن نتایج حاصله، تاثیر دانشگاه در رفع مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاهها آن جایگاه نظریهپردازی سدههای گذشته را از دست دادهاند و امروز باید به سمت برگزاری کرسیهای نظریهپردازی و نوآوری حرکت کنیم تا جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در این راستا احیا شود.
رئیس همایش ملی روان درمانی ایران اظهار کرد: دانشگاه باید در کاهش آسیبهای اجتماعی نظیر طلاق، نقشآفرین باشد و از نیروی انتظامی و دستگاههایی از جمله بهزیستی و دادگستری انتظار داریم آسیبهای اجتماعی را به دانشگاه ارائه کنند تا رسالهها و پایان نامهها در موضوعات آنها تدوین و گامهای بلندی برای رفع مشکلات و ناهنجاریها برداشته شود.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی اعتبارات پژوهشی این دانشکده را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای هزینهکرد همه این اعتبارات، اختیار کامل داریم و امسال در این حوزه چهار همایش علمی در این دانشگاه برگزار شده و در کل برگزاری ۱۲ همایش تا پایان سال در دستور کار است.
نریمانی تاکید کرد: صرف نظر از نیاز جامعه به رشتههایی همچون پزشکی باید در کنار این رشتهها به مباحث و رشتههای علوم انسانی اهمیت بیشتری قائل شویم تا از ظرفیت این علوم برای رفع مشکلات اجتماعی هرچه بیشتر بهره مند شویم.
در ادامه این همایش، سخنرانان و استادان دعوت شده، در بخشهای مختلف به بررسی و ارائه مقالات پذیرفته شده پرداختند.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشتههای مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایشهای علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار میشود.
نظر شما