۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85138891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان تولید برق پاک چین از انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی فراتر رفت

تهران- ایرنا- منابع دولتی چین رسما اعلام کردند این کشور در ادامه تلاش برای افزایش تولید انرژی پاک، برای نخستین بار موفق شده است میزان تولید برق با استفاده از تجهیزات و نیروگاه های غیر سوخت فسیلی را به بیش از نیمی از کل برق تولیدی این کشور افزایش دهد.

‌به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سایت رسمی دولت چین به نقل از کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات ین کشور اعلام کرد چین در حال حاضر حدود ۵۱ درصد از برق مورد نیاز خود را از تأسیسات و نیروگاه‌هایی که بدون سوخت فسیلی کار می‌کنند، تأمین کند. این نخستین بار است که میزان برق تولیدی چین از طریق تجهیزات و تأسیسات بدون سوخت فسیلی از برق تولید نیروگاه‌های حرارتی با سوخت فسیلی فراتر می‌رود.

بر اساس این گزارش، این دستاورد از هدف اولیه از پیش تعیین شده این کشور برای کاهش استفاده از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۵ بسیار فراتر رفته است.

چین تلاش می‌کند تولید دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰، کاهش دهد و تا سال ۲۰۶۰ به کربن صفر برسد.

میزان تولید برق پاک چین از انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی فراتر رفت

چین اقدامات سراسری را برای حذف تدریجی و ارتقای تأسیسات سوختی قدیمی انجام داده است تا آلودگی هوا و انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهد و در عمل نیز با استفاده از کاتالیزورهای کارآمدتر و فرآیندهای صنعتی بهتر، انتشار CO۲ حاصل از احتراق به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

پایگاه خبری سی جی تی ان نیز در گزارشی به نقل از یانگ یینکای معاون کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین براق حاصل از تأسیسات با سوخت غیر فسیلی مانند انرژی باد، خورشید و آب دست کم ۵۰.۹ درصد از کل ظرفیت انرژی در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به باور یانگ، به منظور تسریع در ایجاد تحول در صنعت انرژی چین، این کشور مزارع عظیمی از صفحات (باتری‌های) خورشید و توربین‌های بادی در دشت‌ها و بیابان‌های خود احداث کرده است.

طبق گزارشی که در ماه ژانوایه امسال منتشر شد، میزان مصرف انرژی پاک در چین از ۱۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۲۵.۵ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و در مقابل، میزان استفاده از زغال سنگ در تولید برق در همان دوره زمانی، از ۶۸.۵ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha