رویترز: ایران و ونزوئلا به دنبال گسترش روابط در حوزه پتروشیمی و معادن هستند

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز در مطلبی ضمن بازتاب سفر رئیس‌جمهوری ایران به ونزوئلا از افزایش روابط دو طرف در حوزه تجارت، انرژی، پتروشیمی و معادن خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از رویترز، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران که به آمریکای لاتین سفر کرده، دیروز دوشنبه در جریان سفر به کاراکاس پایتخت ونزوئلا بر افزایش تبادلات تجاری دو طرف تاکید کرد و گفت که دو طرف می‌خواهند حجم تجارت دوجانبه را از ۳ به ۲۰ میلیارد دلار برسانند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: دو طرف علاوه بر امضای توافق نامه‌ها در حوزه پتروشیمی، در بخش معادن نیز در حال گسترش روابط هستند.

رویترز سپس با اشاره به استقبال نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از همتای ایرانی اضافه کرد: وی نیز ضمن استقبال از توسعه روابط دوجانبه از امضای توافق نامه‌های بیشتر در آینده نزدیک خبر داد.

ایران و ونزوئلا سال گذشته و در جریان سفر مادورو به تهران، یک برنامه همکاری ۲۰ ساله را امضا کردند که در آن به مشارکت در زمینه‌های نفتی، دفاعی و موارد دیگر متعهد شدند.

این قرارداد تعمیرات پالایشگاه‌های نفت در ونزوئلا را شامل می‌شود که بزرگترین ذخایر نفت خام جهان را دارد، اما برای تولید بنزین و گازوئیل با مشکلاتی روبرو است.

یکی از واحدهای پالایشگاه دولتی ایران در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) قراردادی به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو برای انجام تعمیرات در پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا به امضا رساند.

ایران همچنین قرار است در پروژه نوسازی بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا مشارکت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha