۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85138791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌های شهرری در مراسم‌ مذهبی به نشر معارف اسلامی کمک می‌کنند

شهرری - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: خوشبختانه رسانه‌ها و فعالان حوزه اطلاع‌رسانی و خبر شهرستان ری در مراسم و برنامه‌های ملی و مذهبی با اشتیاق پای کار بوده و تا حد مقدورات خود به نشر معارف اسلامی در جامعه کمک می کنند.

به گزارش ایرنا، محمد بشارت شامگاه دوشنبه در سومین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان ری که با موضوع بزرگداشت ایام باسعادت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم برگزار شد، افزود: در موضوع بزرگداشت عید غدیر خم همه دستگاه‌ها و ادارات می بایست به میدان آمده و در تمام شهرها و بخش‌های شهرستان با همدلی و حول محور ائمه جمعه موجبات تسهیل در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی با موضوع غدیر و عید امامت و ولایت را با استفاده از ظرفیت های مردمی و گروه های جهادی فراهم سازند.

وی اظهار داشت: در تفسیر واقعه بزرگ غدیر به این تعبیر می رسیم که افرادی که جلوتر از پیشوا حرکت کرده اند به عقب برگشته و افرادی که عقب تر در حرکتند به جلو بیایند و همگی در یک نقطه تلاقی در کنار یکدیگر قرار بگیرند که این نقطه تلاقی همان اصل ولایت و امامت است که در غدیرخم به امت رسول الله معرفی شد.

بشارت ادامه داد: اگر همه مدیران ما به همین موضوع توجه کنند برای حل مشکلات موجود کافی است، یعنی افراد در جایگاه خود از تندروی و کم کاری ها یا به عبارتی از افراط و تفریط خودداری کنند.

این مسئول تاکید کرد: این موضوع یکی از دغدغه های مهم جامعه ما است و اگر آن را در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی بسط دهیم در واقع به همان جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده ایم.

وی اضافه کرد: سیاست عمومی دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی مبتنی بر کمک همه دستگاه ها جهت برگزاری مراسم مهم ملی و مذهبی که می بایست با استفاده از ظرفیت های مردمی در سطح شهرها و روستاها نسبت به برگزاری اینگونه برنامه ها به بهترین وجه ممکن اقدام شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ری یادآور شد: در موضوع تأمین نظم و امنیت برگزاری مراسم های ملی و مذهبی مانند بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره) یا عید سعید غدیر دستگاه های نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان مانند همیشه پای کار بوده و موجب برگزاری برنامه ها در نظم و امنیت کامل هستند که بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از مجموعه حافظان نظم و امنیت اعلام می کنم.

به گزارش ایرنا، واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

فاصله عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام دارد که امسال از هشتم تیر آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha