۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85138662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی از امروز

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبر: 85138662
وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی از امروز

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز تا پایان هفته جاری به تناوب وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین پنجشنبه و جمعه با توجه به تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین، وزش باد در منطقه تشدید می‌شود که علاوه بر خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را در پی دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده با افزایش نسبی دمای هوا بر شدت گرما در منطقه افزوده می‌شود و در مجموع پایان هفته گرم را انتظار داریم.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته بیرجند با کمینه دمای ۱۶ درجه خنک‌ترین و دهسلم و بندان با بیشینه دمای ۴۳ درجه گرمترین ایستگاه‌های استان بودند، این مدت بیشینه دمای هوا در بیرجند ۳۵ درجه ثبت شد که انتظار است امروز به ۳۷ درجه برسد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید در این استان از عصر امروز تا اواخر وقت جمعه ۲۶ خرداد، مطابق روزهای اخیر هشدار سطح زرد صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha