استقبال گسترده مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه جهانی شدن آن را فراهم می‌کند

شیراز – ایرنا – نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با دعوت از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخانه رضوی گفت: استقبال گرم مردم زمینه جهانی شدن این جشنواره را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد بهشتی دوشنبه با انتشار پیامی از همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درخواست کرد با استقبال چشمگیر خود از جشنواره مذهبی و ملی کتابخوانی رضوی اسباب دلگرمی و اشتیاق خادمان آن حضرت را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: امروز پراهمیت‌ترین کار برای ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان کتابخوانی و اندیشه‌ورزی و روی آوردن به فکر و مطالعه و کتابخوانی و کتابدانی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اکنون دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در جریان است و مسئولان آستان قدس رضوی برای تشویق و فراهم کردن زمینه مساعد کتابخوانی مردم کوشش می‌کنند که حضور حداکثری مردم در این جشنواره مایه دلگرمی این گروه است.

بهشتی ادامه داد: در این جشنواره همه‌ کتابداران و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی حضور دارند، می‌کوشند که این جشنواره هر چه بهتر برگزار شود.

وی با اشاره به روایتی از امام هشتم (ع) که " اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را می‌فهمیدند، از ما پیروی می‌کردند "، ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که این جشنواره از مرزها بگذرد و جهان اسلام و بلکه جهان بشریت را فراگیرد.

کتاب «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری (ع)» از آثار آیت الله احمد بهشتی از منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان و بزرگسال است.

پیشتر نیز استاندار فارس با دعوت از مردم برای حضور در این جشنواره گفته است: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در کشور است و این حرکت معنوی زمینه‌ ساز ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

این جشنوار از روز بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا یکم تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به کتابخانه های عمومی استان فارس یا سایت جشنواره به نشانی http://razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha