به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه از تاریخ ۲۱ خرداد باطل شد که منجر به لغو بسیاری از پروازها و بلاتکلیفی مسافران در فرودگاههای کشور شده است.
یکی از مسافران مسیر مشهد - تهران هواپیمایی آتا امروز (دوشنبه۲۲ خرداد) در تماس با ایرنا با بیان اینکه دو روز مانده به پرواز با دریافت پیامکی با محتوای ابطال پرواز خود مواجه شده درحالی که هیچ پرواز جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است، از بلاتکلیفی جمع زیادی از مسافران در فرودگاه برای دریافت پاسخی به چرایی لغو پرواز خبر داد.
وی به ایرنا میگوید: پاسخی که نماینده ایرلاینها در فرودگاه میدهند این است که به دلیل ابطال خط پروازی پرواز جایگزینی در نظر گرفته نشده است. در عین حال پولی هم به ما بازگردانده نشده تا بتوانیم صرف هزینههای جایگزین کنیم.
این یک پاراگرف «مسافر گرامی با توجه به ابطال مجوز کلیه پروازهای مسیر تهران - مشهد - تهران هواپیمایی آتا توسط سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن عرض پوزش به اطلاع میرساند پرواز ۵۶۳۰ تاریخ ۲۴ خرداد باطل میباشد» محتوای پیامکی است که این روزها مسافران پروازهای کنسلی از ایرلاینهای مختلف دریافت میکنند، اما نمیدانند که هزینه بلیت پرداخت شده را چگونه باز پس گیرند.
«سید رضا موسوی» رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی پیشتر در واکنش به ابطال مجوز پرواز برخی ایرلاینهای متخلف در مسیرهای داخلی، گفته بود: با این تصمیم سازمان هواپیمایی، حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان در مسیرهای داخلی ابطال و مسافران سرگردان میشوند.
«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی نیز امروز به ایرنا گفت: هر گونه تصمیمگیری که منجر به کاهش عرضه صندلی پروازی شود، ضمن ایجاد زحمت جدید برای مسافر دلالی در صنعت هوایی را افزایش داده و مدت زمان دسترسی به بلیت هواپیما را طولانیتر میکند.
وی با بیان اینکه سیاست تسهیلگری و کمک به عرضه صندلی بیشتر میتواند از فضای دلالی موجود بکاهد، گفت: همزمان با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی که منجر به افزایش تقاضای بلیت هواپیما میشود کاهش عرضه صندلی باعث افزایش دلالی و تقویت بازار سیاه شده است و مردم برای تهیه دوباره بلیت به زحمت انداخته است.
نظر شما