۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85138201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی اردستان فعالیت دارند

کاشان - ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمد امینی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد چهار هزار نفر ثابت و سه هزار نفر فصلی هستند و در مجموع ۷۵ درصد در بخش کشاورزی و ۲۵درصد در بخش دامداری فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: خشکسالی و کمبود آب از مشکلات کشاورزان است، باتوجه به وجود ۴۴۴ حلقه چاه کشاورزی و نصب کنتور هوشمند برروی آنها و استفاده از روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی شده، کشاورزان نیز مشکل خاصی در این زمینه ندارند.
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: سطح زیر کشت باغات پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است که سه هزار هکتار آن بارو و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در حال رسیدن به باروری است، از سال ۱۳۹۰ کشاورزان اردستان محصولات کم آب خواه ازجمله پسته، زعفران و گل محمدی را جایگزین دیگر محصولات کرده اند.
امینی گفت: ۳۵ گلخانه کوچک مقیاس و هشت گلخانه بزرگ مقیاس در شهرستان فعالیت می کنند که از نظر تولید و مصرف آب وضعیت مناسبی دارند، همچنین شهرستان از نظر تولید صیفی جات وضع مناسبی دارد و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردستان زیر کشت این محصولات است و ۹۵ درصد تولید آن به بازار های خارج شهرستان ارسال می شود.
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان در ادامه به سیل اخیر روستای نهوج اشاره کرد و افزود: این واقعه به بخش کشاورزی آسیب زیادی وارد کرد، ۲۱رشته قنات دچار خسارت شد که اعتبار زیادی را برای بازسازی و لایروبی نیاز دارد.
امینی گفت: هر سال ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی در اردستان پرورش داده می شود و ۱۰ هزارتن تخم مرغ خوراکی تولید و به بازار مصرف در داخل و خارج شهرستان ارسال می شود، همچنین شهرستان از نظر تولید گوشت مرغ و پسته رتبه نخست استان اصفهان را دارد.
وی اظهار کرد: ۸۵ واحد نانوایی در شهرستان فعال می باشد که هر ماه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد سهمیه دارند، هفت هزار و ۵۰۰ کیسه یارانه ای و سه هزار کیسه نیمه یارانه ای است.
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز و ۱۵۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار در اردستان وجود دارد
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha