فرودگاه قشم‌ آماده اعزام‌ نخستین گروه زائران خانه خدا شد

قشم - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی کامل فرودگاه بین المللی این جزیره برای اعزام نخستین گروه زائران خانه خدا از سرزمین آب و آفتاب به بیت الله الحرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی سندگل نظامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه‌ بین‌المللی قشم اظهار داشت: اعزام نخستین گروه از زائران قشمی خانه خدا به عربستان سعودی از این فرودگاه در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه جاری انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بر اساس دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات مورد نیاز برای آماده سازی بخش‌های مختلف این فرودگاه با هدف اعزام زائران قشمی به سرزمین وحی در یک‌ ماه گذشته انجام شده است، افزود: بازدید امروز هم در راستای اطمینان از آمادگی کامل این فرودگاه برای میزبانی، اعزام و پذیرش حجاج در نخستین‌ پرواز جزیره نشینان به بیت الله الحرام از این فرودگاه انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: قرار است آئین معنوی بدرقه زائران قشمی بیت الله الحرام در روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه جاری در این فرودگاه انجام شود.

فرودگاه بین‌المللی قشم در مدت ۲۸ سال فعالیت خود تاکنون پروازی به کشور عربستان نداشته و تنها مسیر پروازهای بین‌ المللی آن به ۲ مقصد کشورهای امارات متحده عربی و سلطنت عمان بوده است.

فرودگاه قشم‌ آماده اعزام‌ نخستین گروه زائران خانه خدا شد

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

امسال یکهزار و ۳۸۰ زائر حج تمتع در قالب ۹ کاروان و هفت پرواز از استان هرمزگان عازم سرزمین وحی می‌شوند که پنج پرواز زائران از فرودگاه بندرعباس و ۲ پرواز در روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه از فرودگاه قشم انجام می‌شود.

زائران حج تمتع که از فرودگاه بندرعباس اعزام می شوند، چهارم و پنجم تیرماه و زائرانی که از فرودگاه قشم اعزام خواهند شد، ۲۶ تیرماه وارد میهن می‌شوند.

زائران حج تمتع استان هرمزگان در حج تمتع امسال در قالب ۹ کاروان متشکل از هفت کاروان اهل سنت و ۲ کاروان شیعه هستند که بیشترین کاروان مربوط به شهرستان بندرعباس و حوزه شرق استان با چهار کاروان است.

فرودگاه قشم‌ آماده اعزام‌ نخستین گروه زائران خانه خدا شد

سه کاروان حج تمتع هرمزگان نیز از قشم، یک کاروان از بندرلنگه، پارسیان و بستک و یک کاروان از بندرخمیر است.

کوچکترین زائر استان هرمزگان دختر هشت ساله متولد ۱۳۹۴ و مسن‌ ترین زائر نیز مردی ۹۵ ساله متولد ۱۳۰۷ است.

یکهزار و ۳۸۰ زائر اعزامی از استان هرمزگان به بیت‌ الله‌ الحرام ۷۳۹ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد اعلام شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha