۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85138048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمونه‌گیری هیچ یک از موارد اسهالی در خوزستان التور گزارش نشد

اهواز - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ یک از نمونه گیری‌های صورت گرفته از موارد اسهالی و آلودگی‌های منتقله از آب و غذا، بیماری وبای التور گزارش نشده است.

پژمان بختیاری نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مورد مثبتی از بیماری وبای التور در پیک اول بهاره تاکنون در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: احتمال بروز این بیماری در تمام فصول سال وجود دارد اما خطر آن به دلیل شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و رفتار بیولوژیک بیماری درفصول بهار و پاییز در استان بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون موارد اسهالی و بیماری‌های منتقله از آب وغذا اعلام شده و بعد از نمونه گیری و آزمایش‌های صورت گرفته، بیماری التور گزارش نشده است.

وی افزود: سازمان‌های ذیربط از جمله مرکز بهداشت، شرکت آبفا و شهرداری باید آمادگی لازم را برای پیشگیری و مقابله با بروز این بیماری داشته باشند؛ نظام مراقبت نیز اقدامات درمانی و آماده باش اورژانس را در این مقاطع زمانی افزایش می‌دهد.

بختیاری نیا با تاکید بر لزوم آماده باش همیشگی در سطح استان اظهارکرد: هماهنگی‌های بین بخشی با شهرداری و آبفا صورت گرفته و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز رصد می‌شود، افزود: پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در صورت مواجه شدن با موارد اسهالی بعد از انجام نمونه‌گیری و آزمایش‌های لازم، درصورت نیاز بیمار را برای بستری به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: سالم بودن آب آشامیدنی، شست وشوی درست دست‌ها و سالم سازی میوه و سبزیجات باید مورد توجه باشد.

التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا محسوب می‌شود؛ علائم بیماری، ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش شده و آب و غذا را آلوده می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha