۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85138018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج میلیون و ۴۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پنج میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه‌ریزی گوشتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، زهره زنگویی مطلق روز دوشنبه با ارائه آمار جوجه‌ریزی از اول امسال گفت: فعال بودن ۶۱۵ واحد مرغداری گوشتی در استان از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه، نوید خوبی برای حفظ و ادامه روند تولید در مرغداری‌های گوشتی با وجود کاستی‌ها و مشکلات پیش رو است.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون واحدهای طیور افزود: در این مدت ۳۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۱۵ دز واکسن در مرغداری‌ها استفاده شده است.

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد واحدهای مرغداری تخمگذار و پولت تخمگذار فعال را ۷۴ واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و افزایش دما و شرایط نامناسب جوی رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه مورد تاکید است.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی اظهار داشت: پرهیز از تردد بیجا در سالن‌های مرغداری، استفاده از لباس و چکمه ضدعفونی شده هنگام رفتن به سالن مرغداری و به حداقل رساندن تردد بین واحدهای پرورشی، تامین جوجه یک روزه از منابع مطمئن و مورد تایید دامپزشکی از دیگر توصیه‌هاست.

زنگویی مطلق بر فرآوری و عقیم‌سازی فضولات طیور و اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب تاکید کرد و از مرغداران خواست بروز هر گونه تلفات یا مشکل، از طریق کلینیسن‌های فارم و شبکه‌های دامپزشکی پیگیری شود.

تولید مرغ در خراسان جنوبی چهار برابر میزان مصرف داخل استان است به طوری که ۲۵ درصد مرغ تولیدی در خراسان جنوبی به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha