۵۷ قطعه زمین رایگان به متقاضیان جوانی جمعیت در درگز تعلق گرفت

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سند ۶ دانگ ۵۷ قطعه زمین در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان در درگز به صورت رایگان اختصاص یافت.

‌وحید داعی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای مسکن خراسان رضوی در شهرستان درگز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانی جمعیت یکی از قوانین مهم و راهبردی است که وظایف هر یک از وزارتخانه ها در این قانون مشخص شده است و یکی از تکالیفی که برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شده، واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده های مشمول این قانون است.

وی اضافه کرد: خانواده های مشمول این قانون خانواده هایی هستند که فرزند سوم آنان از ۲۴ آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد و در این راستا تا این لحظه ۸۳۷ خانواده دارای فرزند سوم در سایت مربوطه ثبت نام کرده و مدارکشان کامل شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: امروز شورای مسکن خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در درگز برگزار شد و در آن مسائل و مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه ارایه شد.

۵۷ قطعه زمین رایگان به متقاضیان جوانی جمعیت در درگز تعلق گرفت

داعی افزود: در این نشست مقرر شد نحوه پرداخت تسهیلات به همان وحدت رویه قبلی در شبکه بانکی شهرستان درگز ادامه یابد، نحوه تخصیص زمین تسهیل شود تا حداکثر ظرف ۲ هفته آینده، موضوع واگذاری و تخصیص زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان انجام گیرد.

وی اظهار داشت: شهردار درگز در این نشست قول مساعد داد تا همکاری بیشتری در زمینه صدور پروانه های ساختمانی و آسان سازی فرآیند صدور آنها داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سهم این استان از طرح ملی نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد طی یک برنامه چهار ساله است که سهم آن نسبت به کشور ۱۰ درصد می باشد، از این تعداد تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهادهای مختلف، ۱۰۰ هزار واحد در بخش روستایی و ۷۰ هزار واحد از محل خود مالکی و بازآفرینی انجام می شود. از این میزان سهم شهرستان درگز سه هزار واحد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha