یادواره‌های شهدا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

اردبیل-ایرنا-رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

به گزارش ایرنا سردار عبدالرضا آزادی در جلسه هماهنگی کمیته‌های کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: باید در قالب کنگره‌های شهدا از ظرفیت‌های هنرمندان و فعالان رسانه‌ای در تولید آثار محتوایی پرمغز و غنی استفاده کنیم تا شاهد انتقال شایسته فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به نسل‌های جدید باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت گفت: جامعه ما امروز نیازمند باز تولید آثار ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است تا نسل نوجوان و جوان بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شود.

رئیس کنگره‌های شهدای کشور ادامه داد: دشمن با تمام ابزارهای نوین در عرصه جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده و تلاش می کند دستاوردهای ۴۳ سال انقلاب را ما بگیرد و به جای آن فرهنگ منحط غرب را رواج دهد.

سردار آزادی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر ما از این ظرفیت و همچنین فضای مجازی غفلت کرده ایم در حالی که دشمن توانسته است با استفاده از این ابزار مفاهیم ضد ارزشی را به نسل‌های جدید منتقل کند.

وی اضافه کرد: کنگره‌های شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و امیدواریم مسئولان استانی در برگزاری این رویداد از این ظرفیت شایسته بهره مند شوند.

رئیس کنگره های شهدای کشور با قدردانی از تدارک مناسب اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان بیان کرد: در این راستا یادواره‌های متعدد اقشار، شهدای شهرستان‌ها و گروه‌های مختلف برگزار شده و این اقدامات زمینه ساز حرکت تحولی در این حوزه است.

سردار غلامحسین محمدی اصل هم در این مراسم اظهار کرد: شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی، مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند و همیشه بر تارک تاریخ می درخشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل افزود: وظیفه اصلی امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی است که شاید حال و هوای دوران دفاع مقدس را ندیده اند.

وی با تاکید بر اینکه این کشور و نظام تا زمانی که دو بال ولایت و شهادت را دارد هیچگاه زمینگیر نخواهد شد، گفت: اقتدار امروز ایران و آرامش ما مدیون ایثارگری جوانان و نوجوانانی است که با از خود گذشتگی با دشمن مقابله کردند تا ایران و ارزش‌های اسلامی زنده بماند.

سردار محمدی اصل یادآورشد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌خواستند با تحمیل یک جنگ نابرابر از تثبیت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند اما با ازخودگذشتگی‌ و رشادت‌ رزمندگان اسلام و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و اتحاد و انسجام ملت غیور ایران اسلامی، دشمنان از رسیدن به این اهداف و توطئه‌ها ناکام ماندند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل با اشاره به اقدام خصمانه پارلمان اروپا بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: سپاه سرافراز اسلام نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم و غده سرطانی داعش داشته و با خنثی کردن توطئه‌های قدرت‌های استکباری، نظام سلطه و مزدورانش را در ناکامی و استیصال قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات سپاه حضرت عباس اردبیل در تامین آب شرب پایدار درمناطق محروم و کم برخوردار اظهار کرد: به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در مرحله اول، مقدمات آبرسانی پایدار به ۴۵۴ روستا اجرا شده و در مرحله دوم نیز عملیات آبرسانی به ۴۵۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

سردار محمدی اصل خاطرنشان کرد: سپاه بَعد از پایان جنگ تحمیلی با استفاده از تجربیات دوران طلایی دفاع مقدس در سنگرهای خدمت‌رسانی به مردم حضور یافت و با محرومیت‌زدایی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کرد و در ادامه نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ۲۶ مردادماه امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha