۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85137814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جذب شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85137814
۷۹ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جذب شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پارسال ۷۹ میلیارد تومان زکات به صورت نقدی و کالایی در این استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس روشن روز دوشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به زکات جمع‌آوری شده ۱۸۶ درصد برنامه زکات در این استان تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: استان بوشهر پارسال در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: براین اساس ۴۷ درصد از زکات جمع‌آوری شده در بخش معیشت، ۱۲ درصد در بخش تعمیر و احداث مسکن، پنج درصد در بخش درمان، ۲ درصد جهیزیه، یک درصد فرهنگی و ۳۳ درصد در سایر بخش‌ها هزینه شده است.

روشن ادامه داد: در این ارتباط ۱۹۴ فقره جهیزیه، پرداخت ۹۷۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به تامین ۱۰ هزار و ۷۹۰ مورد لوازم خنک کننده و سایر کمک‌های موردی بوده است.

به گفته روشن تعهد زکات استان بوشهر برای سالجاری یکصد میلیارد تومان تعیین شده و تاکنون ۶۱ درصد آن طی ۲ ماه گذشته تامین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: کسب رتبه دوم کشور در بخش پرداخت زکات توسط این استان بیانگر وجود برنامه دانشی و جامعه شناسی استان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: پرداخت زکات در استان بوشهر از پنج میلیون تومان در ۱۳۸۸ امروز در افق ۱۴۰۲ به یکصد میلیارد تومان افزایش یافته و این رشد فزاینده در عملیاتی شدن فریضه زکات بیانگر همت اساسی مودیان است.

۷۹ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جذب شد

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه‌های شورای زکات در استان بوشهر ادامه داد: یک سوم از هزینه کرد ستاد زکات مربوط به سایر مشخص شده است که باید این سایر به طور دقیق اعلام شود.

امام جمعه بوشهر همچنین بر ضرورت تعیین محصولات کشاورزی و دام مشمول بالفعل زکات و زکات مستحب در استان تاکید کرد.

صفایی بوشهری گفت: برنامه‌ریزی لازم در حوزه معادل‌سازی انجام شود که سازمان مدیریت براساس قانون ۵۰ درصد به پروژه‌های عام المنفعه زکات در بخش تامین اعتبار کمک کند.

وی افزود: انجام تبلیغات در فضای مجازی در بحث جمع آوری زکات و خدمات ارائه شده ناشی از این بخش ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha