هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز دوشنبه هشدار شماره ۲۶ سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل از ظهر فردا (سه‌شنبه) تا اواخر هفته جاری شرایط جوی در بیشتر مناطق این استان ناپایدار بوده و طی این مدت به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق ، گاهی تندباد موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش ، با توجه به نوع بارش‌های بهاری موقتی و شدید در برخی مناطق استان اردبیل جاری شدن روان‌آب و رخداد سیلاب دور از انتظار نیست.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر لزوم توجه به لزوم رعایت موارد ایمنی تاکید کرده است.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا حوالی ظهر فردا (سه‌شنبه ۲۳ خرداد) با حاکمیت شرایط پایدار جوی آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا به‌ویژه در مناطق شمالی استان به‌طور محسوس افزایش می‌یابد ، هرچند عصر امروز از شرایط فصلی و محلی در مناطق کوهستانی و نواحی منتهی به کوهستان سبلان ضمن وزش باد و رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدو برق موقتی نیز احتمال می‌رود.

در هفته‌های اخیر سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرده است.

به گفته کمال‌الدین میرجعفریان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل سیل نهم و دهم خردادماه جاری دست کم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان اردبیل خسارت زده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha