۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85137608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشدار: ۱۰ طرح عمرانی پارسال در بخش شریف‌آباد پاکدشت اجرا شد

پاکدشت - ایرنا - بخشدار شریف‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت گفت: در یکسال گذشته، ۱۰ طرح مهم عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در ۹ روستای این بخش اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده که این طرح‌ها نقش مهمی در ارتقاء کیفیت زندگی روستانشینان و افزایش خدمت رسانی به آنان ایفا کرده‌است.

علی اصغر مونسان روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تلاش دولت و توجه ویژه به مناطق روستایی باعث شده تا رونق به روستاهای این بخش بازگشته و همواره شاهد مهاجرت معکوس به این مناطق هستیم.

این مسئول از اجرای طرح آسفالت و معبر سازی روستای قرمز تپه، اجرای طرح پایش تصویری روستای عبدل‌آباد بالا، زیرسازی و آسفالت روستای کلین، پایش تصویری روستای ابراهیم آباد، احداث و بهره‌برداری از ساختمان دهیاری، پایش تصویری و تأمین روشنایی روستای عبدل‌آباد، افتتاح مدرسه و اصلاح روشنایی معابر روستایی و به‌سازی راه روستایی قرمز تپه پس از ۵۰ سال به عنوان مهمترین اقدامات عمرانی یکسال گذشته مناطق روستایی شریف‌آباد نام برد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات مناسب ایجاد شده در مناطق روستایی بخش شریف‌آباد که نتیجه توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق روستایی است، وجود فرصت‌های شغلی پایدار به واسطه استقرار صنایع تولیدی صنعتی، صنفی و کشاورزی، قیمت پائین‌تر مسکن نسبت به تهران و نزدیکی به پایتخت موجب شده تا بسیاری از افراد از مناطق مختلف کشور، سکونت در بخش شریف‌آباد را انتخاب کنند و این امر موجب شده تا مهاجرت معکوس در بخش شریف‌آباد به مراتب بیشتر از سایر مناطق استان تهران صورت گیرد.

مونسان اضادامه داد: بخش شریف‌آباد پاکدشت، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران است که به دلیل همجواری با بزرگراه امام رضا (ع) و استقرار شهرک‌های صنعتی بزرگ، فعال و واحدهای گلخانه‌ای پرورش گل و گیاه و سبزی و صیفی، از رونق روزافزونی برخوردار است.

بخشدار شریف‌آباد یادآور شد: به منظور ارتقاء امنیت مناطق روستایی، تا کنون ۱۵ روستای بخش شریف‌آباد به سیستم پایش تصویری مجهز شده‌اند و با تأمین اعتبار، کار تجهیز ۴ روستای دیگر به این سیستم امسال اجرایی می‌شود ضمن این که، این آمادگی وجود دارد تا زمین مورد نیاز احداث کلانتری در اختیار مسئولان فراجا قرار گیرد تا برای ارتقاء امنیت این مناطق، پاسگاه روستایی احداث شود.

بخشدار شریف‌آباد پاکدشت: تلاش دولت رونق را به روستاها بازگردانده‌است

وی اضافه کرد: مهاجرت معکوس به مناطق روستایی در کنار محاسن، می‌تواند با چالش‌هایی نیز همراه باشد که از جمله می‌توان عدم تناسب امکانات روستایی با جمعیت افزوده شده، ایجاد خرده فرهنگ‌ها در مناطق روستایی و تأمین نشدن زیرساخت‌ها در برخی از روستاها که طرح‌های هادی آن به بازنگری مجدد نیاز دارد اشاره کرد.

مونسان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، اهتمام مسئولان بخش شریف‌آباد پاکدشت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گذشته است از این رو با تأمین اعتبارات مورد نیاز، تکمیل ساختمان دهیاری روستای جمال‌آباد پس از هفت سال، تکمیل ساختمان چند منظوره روستای ابراهیم آباد پس از ۱۰ سال، احداث پل ورودی روستای عبدل‌آباد پس از ۵ سال، تکمیل ساختمان چنده منظوره روستای علی‌آباد و ارتقاء خانه بهداشت آن به درمانگاه، تعریض جاده روستای جمال‌آباد با ظرفیت مردمی و احداث پنج زمین چمن مصنوعی در مناطق روستایی امسال در دستور کار قرار گرفته و در مناسبت‌های مهم از جمله هفته دولت، این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار شریف‌آباد پاکدشت: تلاش دولت رونق را به روستاها بازگردانده‌است

وی با اشاره به برخی از کمبودهای بخش شریف‌آباد تاکید کرد: کمبود و محدودیت آب آشامیدنی و زراعی، نوسانات و کمبود برق به واسطه استقرار واحدهای صنعتی در بخش شریف‌آباد، ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق روستایی، لزوم بازنگری در طرح هادی برخی از مناطق روستایی و نیز تأمین اعتبار برای روستاهای دارای سکنه اندک از جمله مسائلی است که در صورت توجه به آن می‌توان شاهد رونق هر چه بیشتر مناطق روستایی این بخش بود.

مونسان افزود: این بخش علاوه بر مناطق شهری، از ۱۹ روستای آباد برخوردار است و بیش از ۸۰ هزار نفر سکنه را در خود جای داده که این جمعیت در فصول مختلف به صورت شناور در حال افزایش است، پنج روستای این بخش هر کدام جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر را در خود جای داده و ۱۴ روستای دیگر از جمعیت متوسط و کمترین نسبت به این پنج روستا برخوردارند که به این جمعیت باید ۱۳ هزار نفر از اتباع را نیز اضافه کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقرار سه شهرک صنعتی بزرگ عباس‌آباد، خوارزمی و شنزار و همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت که برق سه استان کشور را تأمین می‌کند و همچنین ۷۰۰ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و سبزی و صیفی، این بخش از استان تهران را به بهشت جویندگان شغل ایجاد کرده و این توان و ظرفیت وجود دارد تا روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در واحدهای مختلف صنعتی و کشاورزی مشغول به کار شوند.

شهرستان پاکدشت با ۲ بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha