فرماندار: حدود سه هزار متقاضی مسکن ملی در سرپل‌ذهاب تایید شدند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در این شهرستان با بررسی مدارک تایید شده‌اند.

«صدرالله بابلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در شهرستان سرپل‌ذهاب هفت هزار و ۷۱۴ نفر در طرح ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

وی اظهار کرد: برای ایجاد نهضت ملی مسکن و چیزی حدود ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم و یکی از مشکلات سرپل ذهاب تاکنون نبود زمین منابع ملی بوده، اما در جلسات بحث‌های خوبی شد و در اسرع وقت زمین‌های پیشنهادی برای انجام نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف می‌شوند.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: نهضت ملی مسکن موضوع بسیار مهم است و مورد تاکید رئیس جمهور و مورد تاکید استاندار استان کرمانشاه است از این رو هر چه سریع‌تر دستگاه‌های مرتبط با تهیه زمین مسکن ملی، همکاری داشته باشند و یک کار جهادی انجام بدهند که در اسرع وقت زمین را تحویل بدهند تا ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در شهرستان آغاز شود.

بابلی ادامه داد: چندین نقطه در شهرستان از قبل برای اجرای این طرح پیشنهاد داده شده، برخی از زمین‌ها تقریباً در مراحل آخر استعلام هستند.

او افزود: انتظار ما این است این موضوع بسیار مهم در کشور به خصوص در شهرستان سرپل ذهاب مد نظرویژه مسئولان قرار بگیرد و همکاری کنند، چون متقاضیان دارای شرایط در حال ثبت نام پیگیری نهضت ملی مسکن هستند.

بعد از زلزله سال ۹۶ تعداد ۳۶ هزار واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب بازسازی شد و تراکم مسکونی را در این شهرستان ۲.۵ طبقه ارتقا داد اما به دلیل مهاجرت معکوس متقاضیان زیادی برای مسکن در سرپل‌ذهاب وجود دارد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه، ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha