۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۳:۵۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85137454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش همکاری های اقتصادی ترکیه با کشورهای خلیج فارس

تهران-ایرنا- رسانه های ترکیه از گسترش همکاری های اقتصادی آنکارا با کشورهای حوزه خلیج فارس خبر دادند و اعلام کردند که صادرات ترکیه در ماه می (اردیبهشت/ خرداد) به منطقه خلیج فارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی" گزارش صادر شده از شورای صادرکنندگان ترکیه‌ای (تی آی ام) نشان می دهد که صادرات ترکیه در این ماه به یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار رسیده است.

عراق با ۸۱۷.۹ میلیون دلار و امارات با ۳۶۰ میلیون دلار کشورهایی هستند که در ماه می بیشترین واردات از ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از این دو کشور عربستان با ۱۶۶.۵ میلیون دلار، ایران ۲۰۶.۹ میلیون، قطر ۵۵.۳، کویت ۴۶ میلیون، عمان ۲۴.۶ و بحرین با ۱۳.۶ میلیون دلار قرار گرفتند.

بیشترین اجناس صادراتی ترکیه به عراق شامل حبوبات و غلات به میزان ۱۸۰ میلیون دلار، جواهرات به امارات ۱۰۸.۳ میلیون دلار، فرش به عربستان ۲۷.۱ میلیون دلار، مواد شیمیایی و تولیدات آن به ایران به میزان ۴۴ میلیون و اثاثیه منزل به قطر هفت میلیون دلار بوده است.

روابط ترکیه با کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان و امارات از اوایل سال ۲۰۲۱ و به دنبال آشتی قطر با چهار کشور تحریمی و سفر مقامات رسمی این کشورها افزایش چشم گیری یافته است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha