وزیر پیشنهادی صمت کارهای بزرگی در صنعت کشور انجام داده است

تهران- ایرنا- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد موفق وزیر پیشنهادی صمت در مپنا و دیگر عرصه‌های صنعتی گفت: عباس علی‌آبادی تاکنون کارهای بزرگی را بدون حاشیه برای صنعت کشور انجام داده است.

محمدمهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این موضوع برگ برنده علی آبادی برای تصدی این وزارتخانه است، افزود: وزیر پیشنهادی صمت از فعالان برجسته حوزه صنعت کشور است که در مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) نیز خوش درخشیده است.

وی یادآور شد: با توجه به موفقیت های قبلی علی آبادی در عرصه صنعت کشور موافق وی برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم اما رای نهایی منوط به این است که وی به صراحت عزم جدی خود برای مبارزه با فساد در مجلس اعلام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاوت‌هایی با مپنا دارد، اظهار داشت: این وزارتخانه پیچیدگی‌های زیادی دارد که یکی از آنها وجود برخی جریان های مافیایی در درون صنعت کشور است.

زاهدی ادامه داد: در صنعت خودرو و در حوزه صنایع سنگین و بزرگ از جمله صنایع مرتبط با حوزه معدن، فسادهای عجیب و غریبی وجود دارد؛ دریافتی‌ها و حقوق های ابرنجومی در آنجا وجود دارد که باید با آنها مبارزه شود.

وی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت باید توانمندی مبارزه با این فسادها را داشته باشد و این را نیز در مجلس بیان کند.

زاهدی تصریح کرد: امروز در نشستی بیان کردم وزیر پیشنهادی صمت باید به صورت رسمی آمادگی کامل خود را برای مبارزه با فساد موجود به ویژه در حوزه صنعت و معدن اعلام کند و ما نیز با تمام وجود از وی دفاع همه جانبه خواهیم داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: روز پس از انتخاب علی آبادی به عنوان وزیر صمت، مطالبه گری خود را در حوزه مبارزه با فساد از وی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی‌ ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

عباس علی‌آبادی در جلسه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد و قرار است جلسه رای اعتماد به وی فردا (۲۲ خردادماه) برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha