امدادگران جمعیت هلال احمر ترویج دهنده فرهنگ ایثار در جامعه هستند

تبریز- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کار در جمعیت هلال احمر کمتر از جهاد در راه خدا نیست، گفت: امداگران این جمعیت با جان خود فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج می دهند.

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی یکشنبه در آیین تجلیل از خیران و امدادگران زلزله خوی و ترکیه در تبریز، با بیان این‌که جمعیت هلال آذربایجان شرقی از جمعیت‌های نمونه کشور است، اظهار کرد: سال گذشته سال پرحادثه‌ای برای جمعیت هلال احمر و جمهوری اسلامی بود و در عین حال امداگران و داوطلبان این جمعیت، کارنامه موفقی را پشت سر گذاشته و نمره قابل قبولی به واسطه حضور مردم شریف و خیران گرانقدری کسب کردند.

وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: مانور امروز در نوع خود کم نظیر بود، با تمام توانمندی و نکته سنجی یک اردوگاه با استاندارد های صلیب سرخ جهانی برپا شد.

سلیمانی افزود: همدلی، هم افزایی وحدت یگانگی که در اجرای این برنامه در استان جاری است نکته مثبتی از افتخارات است و ویژگی‌هایی که در استان ملموس بوده و باید ارج نهیم و به عنوان کار پسندیده به نقاط دیگر ترویح دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی سردمدار امداد و حوادث در کشور است که با فعالیت های چند سال اخیر خود اعتماد را به خود جلب کردند.

تراب محمدی افزود: افرادی که در این سازمان فعالیت می کنند به صورت خیرخواهانه بوده و در واقع وقت خود را وقف اقدامات بشردوستانه کرده اند.

وی ادامه داد: بیشترین خیران کشور در آذربایجان شرقی وجود دارند و فعالیت موسسات خیریه تبریز و استان موجب شده تبریز شهر بدون گدا باشد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: هلال احمر موسسه ای مردم نهاد است که در فعالیت‌های چند ساله اخیر خود اعتماد مردم ایران و مردم دنیا را جلب کرده است.

محمدی اظهار کرد: فعالان جمعیت هلال احمر در در جمهوری اسلامی برای رضای خدا فعالیت می کنند و در زمان حوادث طبیعی و غیر حضوری فعال دارند.

وی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در زلزله اخیر کشور ترکیه حضوری فعال داشتند به طوری که دولت ترکیه از فعالیت آنان تقدیر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر ایران نگاهی مومنانه و خدمتگزار به مردم بدون هیچ حد و مرزی دارد.

حمید منجم افزود: کسانی که لباس هلال احمر را می پوشند برای خدا کار می کنند و هیچ وقت خسته نمی شوند؛ پوشیدن لباس جمعیت یعنی عدم توجه به جناح بندی ها و مرز بندی های تمام کشورها است.

وی ادامه داد: پوشیدن این لباس یعنی سرباز خدا بودن، فرشته نجات بودن، شاد کردن دل مردم بدون هیچ چشم داشتی و کار شبانه روزی برای خدمت به مردم است.

منجمد اظهار کرد: حضور مردم و فعالیت مردم در جمعیت هلال احمر به فعالیت این سازمان رنگ و معنا می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha