۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبر: 85137314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی: میراث ماندگار مفاخر فارس احیا می‌شود

شیراز-ایرنا- رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: تا پایان امسال شاهد اقدامات موثری در احیای میراث ماندگار بزرگان فارس به عنوان خطه تأثیرگذار در ایران خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمود شالویی یکشنبه در سفر به استان فارس و دیدار با آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز بیان کرد: با همکاری مدیران فرهنگی شهرستان شیراز برنامه های متنوعی در گرامیداشت مفاخر و مشاهیر و انتشار آثار مکتوب آنان تدارک دیده شده است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این دیدار به نمایندگی از رییس جمهور، حکم عضویت نماینده ولی فقیه در استان فارس را به عنوان رییس هیات امنای انجمن مفاخر فرهنگی این استان به وی اهدا کرد.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی: میراث ماندگار مفاخر فارس احیا می‌شود

انجمن مفاخر فرهنگی در روشنگری شخصیت حافظ شیرازی بکوشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این دیدار گفت: شعر، هنر و حتی دانش موسیقایی حافظ در خدمت قرآن و دین بوده اما جریانات، نسبت های نامربوطی به این چهره فرهنگی ایران می‌دهند که باید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تلطیف و روشنگری این مسیر کوشش کند.

آیت الله دژکام اظهارکرد: حفظ قرآن افتخار حافظ شیرازی است و این شخصیت در کنار جایگاه شعر و شاعری خود چهره ای متدین دارد.

وی افزود: شمار بالای بزرگان در استان فارس سبب شده تا برخی از آنها مغفول بمانند و نهاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می تواند با شناسایی دقیق این مفاخر آنها را تجلیل و معرفی کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: با همت این انجمن شرایطی فراهم شود که همه این مشاهیر و چهره ها به چشم آیند و در معرض معرفی بیشتر به جامعه و نسل جدید قرار گیرند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ضروری است که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دیگر نهاد های فرهنگی استان فارس، همه عرصه های فکری و ذائقه‌های فرهنگی استان به خصوص جریان حکمت متعالیه مورد توجه واقع شود و در کنار فقه و فقها به فلاسفه و عرفا نیز توجه شود.

وی یادآور شد: انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از جمله آثار مکتوبِ معتبر و نمونه عالی کتاب‌های موجود در کشور است و باید این رویه فرهنگی و علمی همچنان تقویت شود.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی: میراث ماندگار مفاخر فارس احیا می‌شود

امضای تفاهم نامه انجمن مفاخر فرهنگی با استاندار فارس

در سفر امروز رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به شیراز، با هدف تحقق اهداف توسعه فرهنگی استان فارس در زمینه معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران استان و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی؛ تفاهم نامه ای بین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به نمایندگی محمد شالویی و محمد هادی ایمانیه استاندار امضا شد.

در این نشست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز حضور داشت، احکام اعضای این انجمن نیز به آنها اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha