بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی اردستان پرداخت شد

کاشان - ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به هفت نفر از فعالان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد.

نرگس بهشاد یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صنایع دستی همواره مورد حمایت مسوولان شهرستان اردستان بوده، در این خصوص تلاش می شود تا صنایع دستی فراموش شده این منطقه دوباره احیا شوند.

وی اظهار کرد: درسال گذشته مال «بز مهاباد» و «آهنگری سنتی» زواره در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان کرد: برگزاری دوره آموزش میناکاری روی مس با همکاری بسیج هنرمندان و چادرشب بافی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهر زواره از دیگر اقدام های انجام شده توسط این اداره طی سال گذشته است.

بهشاد گفت: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در هشت رشته صنایع دستی شامل؛ خراطی، سفالگری، آهنگری سنتی، نقاشی و میناکاری روی سفال، سبد بافی، میناکاری، سنگ تراشی و دوات گری مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در شهرستان اردستان ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد برای ۱۵۰ نفر کارت ویژه صنایع دستی صادر شده است و ۹۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه این بخش هستند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفرجمعیت و برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۲ محوطه باستانی در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌ اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha