۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85137274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم حمایت خوزستان از "دست ناپیدا"

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹
کد خبر: 85137274
لزوم حمایت خوزستان از "دست ناپیدا"

 اهواز - ایرنا - "دست‌ ناپیدا" تازه‌ترین اثر سینمایی انسیه شاه‌حسینی است. شاه‌حسینی برای پیش تولید این اثر به خوزستان سفرکرده و ضمن قدردانی از همکاری نهادی فرهنگی به ویژه ارشاد استان، خواستار ادامه حمایت‌ها شد.

به گزارش ایرنا انسیه شاه حسینی، کارگردان این اثر سینمایی دفاع مقدس در حاشیه سفر به استان خوزستان برای ساخت فیلم در نشستی با حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهارکرد: وقتی حمایت نهادها و ارگان‌ها پشتوانه یک کار قرار می‌گیرد دلگرمی و احساس مسئولیت بیشتری نیز نسبت به آن کار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به هدفش از سفر به خوزستان افزود: برای پیش تولید و انتخاب بازیگر به استان خوزستان آمده‌ام امیدوارم نهادهای متولی در این زمینه از ما حمایت کنند تا بهترین انتخاب‌ها را برای این اثر سینمایی داشته باشیم.

این کارگردان تاکید کرد: تاکنون حمایت‌ها عالی و خوب بوده است. امیدواریم به عنوان یک مجری بتوانیم به بهترین نحو کار را پیش ببریم.

وی ادامه داد: "دست ناپیدا" کاری برای مردم و یک اثر دلی و ارزشمند اما سنگین است.

شاه‌حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون آثار دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان اقدامات زنان در دفاع مقدس را یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دفاع مقدس می‌دانند و بارها بر توجه به آن تاکید داشته‌اند اما هنوز آنطور که باید و شاید بر این بخش نوری تابانده نشده است در حالی که خیلی جای کار دارد.

لزوم حمایت خوزستان از "دست ناپیدا"

"دست ناپیدا" اثری ماندگار در حوزه سینما

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ابراز خرسندی از تولید این اثر سینمایی به ویژه در استان خوزستان گفت: کاری که برای شهدا انجام شود برای همه مردم است. به فرموده امام خمینی(ره) خوزستان دین خود را به کشور ادا کرده است اکنون وظیفه ما است که در حیطه کاری خود با آنچه در توان داریم دین خود را به شهدای عزیز و این استان ادا کنیم.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان نهادهای فرهنگی برای حمایت هرچه بیشتر از ساخت فیلم "دست‌ ناپیدا" در استان خوزستان گفت: در نشست شورای فرهنگ عمومی استان نیز پیرامون این اثر ارزشمند گفتگو شد و بنا است تا حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از هیچ کمکی برای ساخت این فیلم دریغ نمی‌کند و در کنار سازندگان این فیلم هستیم تا اثری فاخر و ماندگار برای نسل امروز و آینده بجای بماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر استفاده از ظرفیت هنرجویان خوزستان برای ایفای نقش در این فیلم نیز تاکید کرد که از سوی کارگردان و تهیه کننده فیلم مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایرنا "دست‌ ناپیدا" تازه‌ترین اثر سینمایی انسیه شاه‌حسینی در مرحله پیش تولید است. شاه‌حسینی به همین منظور به همراه سعید سیدزاده تهیه‌کننده به استان خوزستان سفر کرده است. او پیشتر درباره داستان این فیلم به خبرنگار ایرنا گفته بود: یکی دیگر از چیزهایی که برای من به یادماندنی خواهد بود این است که به همراه ۲۰۰ نفر از زنان جنوب و برخی از بازیگران به کارون می‌زنیم و لباس می‌شوییم.

"دست ناپیدا" اثری جذاب و روایت زندگی زنانی است که زمان جنگ در کارون لباس می شستند. به گفته او، نمونه اش کتاب "حوض خون" است اما این فیلم ربط زیادی به آن ندارد. محور همان است و زندگی زنانی را به تصویر می‌کشد که به کارون می زنند.

شاه‌حسینی گفته این فیلم روایتگر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین روی دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و آنها را به جبهه می فرستد.

سعید سیدزاده هفته گذشته درباره شروع کار ساخت "دست‌ناپیدا" به خبرنگار ایرنا گفت تازه برای پیش تولید آمدیم. تکلیف شروع ساخت فیلم بعد از سفر مشخص می‌شود.

او همچنین گفت که برای ارزیابی آمده‌ایم و زمان مشخصی نمی‌شود برای شروع ساخت فیلم تعیین کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha