طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل را یک‌جانبه، غیرمتوازن و دور از حقیقیت خواند

تهران- ایرنا - طالبان چهاردهمین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد وضعیت افغانستان، اعضای گروه طالبان و تاثیر آن درباره صلح و امنیت بین‌المللی منتشر شده را یکجانبه، غیرمتوازن و دور از واقعیت خواند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز یکشنبه در حساب کاربری تویترش نوشت ما تداوم تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد و چنین گزارش هایی را مملو از تعصب و در مغایرت با اصول استقلال و عدم مداخله می‌دانیم و خواستار آن هستیم که این موضوع پایان گیرد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل از اختلافات جدی میان سران طالبان پرده برداشته و ادعا کرده افغانستان به مکان امن تروریست ها مبدل شده، قاچاق مواد مخدر از سوی طالبان صورت می‌گیرد و قدرت به یک گروه خاص انحصاری تعلق دارد و دیگر اقوام از بدنه قدرت دور رانده شده اند.

طالبان وجود اختلاف میان بزرگان این گروه را شایعه خوانده و اعلام کرده یافته‌های این گزارش را که طالبان به مخالفین کشورهای همسایه و منطقه کمک می‌کند و یا خاک افغانستان بر علیه سایر کشورها استفاده می‌ شود را قاطعانه رد کرده و از محتوای گزارش معلوم می شود یا نویسنده آن به اطلاعات دسترسی نداشته، یا تعمدا حقایق را تحریف نموده و یا منبع اطلاعات آن مخالفین فراری امارت طالبان هستند.

طالبان افزوده به تعهدات خویش پابند است و اطمینان می‌دهد هیچ‌گونه خطری از جانب افغانستان متوجه کشورهای همسایه، منطقه و جهان نیست و افغانستان به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که از خاکش علیه دیگران استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha