۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85137024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی خسارت ۸۰ درصدی به محیط زیست گناباد وارد کرد

گناباد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: خشکسالی و کمبود شدید بارندگی سالهای گذشته افزون بر ۸۰ درصد به محیط زیست این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمد یوسف نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از مراتع و چشمه‌های آب مناطق حفاظت شده گناباد نظیر "هلالی و هنگام "بدنبال بروز خشکسالی و کمبود شدید بارندگی به طور کامل خشک شده و یا از بین رفته است.

وی اظهار داشت: معضل خشکسالی ۱۸ سال گذشته موجب حذف چند گونه جانوری از جمله پلنگ از عرصه های محیط زیست گناباد شده و زیست دیگر گونه های جانوری این شهرستان نظیر قوچ، میش، کل، بز، آهو، روباه، گرگ و کفتار و انواع خزندگان و پرندگان نظیر هوبره، کبک و غیره را نیز در معرض تهدید جدی قرار داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد آبرسانی با تانکر و تامین علوفه خشک برای گونه های جانوری محیط زیست این شهرستان را یادآور و با اشاره به کمبود اعتبارات این بخش خواستار توجه بیشتر مسوولان به کاهش تبعات معضل فوق شد.

یوسف نژاد افزود: ۲ مخزن ذخیره آب برای تامین آب محیط زیست و گونه های جانوری در این عرصه ها طی سه سال قبل احداث شد.

وی گفت: نمی توان گونه های جانوری را متکی به تامین علوفه کرد، زیرا اگر این حیوانات خود را با طبیعت وفق ندهند، ماندگاری آنها در معرض خطر می افتد و به همین دلیل استمرار خشکسالی تهدید جدی برای این گونه های جانوری محسوب می شود.

شهرک‌های صنعتی گناباد سیستم تصفیه فاضلاب ندارند

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد اظهار داشت: با وجودی که ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب از نیازهای مهم شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی است، ولی اکنون هیچکدام از این شهرکها و بخش اعظم واحدهای تولیدی فعال در آنها به جز تعداد محدودی دارای این سیستم نیستند.

یوسف نژاد تصریح کرد: متصدیان واحدهای تولیدی با تصور اینکه سیستم تصفیه فاضلاب بخش جدایی از این واحدها است، توجه چندانی به آن ندارند در صورتی که سیستم تصفیه فاضلاب یکی از زیرساخت‌های ضروری هر یک از آنها به شمار می رود.

گستره مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع زیست محیطی گناباد ۴۱۰ هزار هکتار است.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha