برق ۸۵ درصد صنایع خراسان جنوبی بدون محدودیت تامین می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: براساس برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت در تابستان امسال برق مورد نیاز ۲ هزار و ۲۳۷ واحد تولیدی معادل ۸۵ درصد صنایع استان، بدون محدودیت تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی افزود: برق مورد نیاز ۳۵۶ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی استان با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تامین خواهد شد.

وی گفت: این دسته از واحدهای تولیدی فقط نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برق مورد نیاز صنایع بزرگ استان مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت تامین می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌های پیشنهادی وزارت نیرو تمامی مشترکان کشاورزی استان می‌توانند با خاموش کردن پمپ‌های برقی تامین آب مزارع خود از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و استفاده در ساعات دیگر شبانه‌روز از برق رایگان استفاده کنند.

عباس‌زاده درخصوص مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و اداری گفت: طرح ملی پاداش ۲۰ برابری به مشترکان خانگی در خراسان جنوبی در حال اجراست و بیش از ۳۰ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی هم در راستای مدیریت مصرف انرژی یک رابط مدیریت انرژی به شرکت توزیع نیروی برق معرفی کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که ناترازی تولید و مصرف برق را در سطح کشور داریم باید مدیریت مصرف را به جد دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای مدیریت مصرف برق انجام شده است و سال گذشته با مدیریت مصرف انرژی نسبت به چند سال قبل وضعیت خوبی در زمینه تامین انرژی داشتیم.

عباس‌زاده گفت: امسال هم دستورالعمل‌های خوبی برای مدیریت مصرف انرژی از مرکز ابلاغ شده که با اجرای کامل آن مشکلی در تامین انرژی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شرایط بحرانی در تامین انرژی نداریم بلکه شرایط گرمایی فصل ایجاب می‌کند که مدیریت بیشتری در مصرف برق داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیریت ما باید به گونه‌ای باشد که در تابستان سال جاری کمترین مشکل را در تامین برق بخش خانگی داشته باشیم البته مدیریت و تامین برق در تمامی بخش‌های مصرفی باید دنبال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha