مصرف برق در استان سمنان سالانه ۶ درصد افزایش می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مصرف انرژی برق در این استان از سوی مشترکان به طور متوسط سالانه به میزان ۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی نژاد روز یکشنبه با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق و دلایل ناترازی تولید و مصرف، به خبرنگاران گفت: حدود ۲۸ درصد از مصرف انرژی برق استان سمنان در بخش کشاورزی است و مصرف برق در استان حدود ۶ درصد به طور طبیعی سالانه با رشد مواجه می شود و از طرفی، افزایش ۱.۵ درجه ای دما در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل مهم و اثرگذار در پیدایش این ناترازی هستند.

وی با اشاره به ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو در راستای تامین برق پایدار در تابستان امسال افزود: با توجه به عبور موفق از تابستان سال گذشته و تامین پایدار برق مشترکان خانگی، عمومی و تجاری، این پیش بینی صورت گرفت که با اقدامات ساده شهروندان مانند استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه برای منازل و اماکن و خاموش کردن لامپ های اضافی، امید می رود امسال نیز در این بخش‌ها خاموشی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه مصرف انرژی استان سمنان بیشتر در بخش تولید است، یادآور شد: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور دوران اوج بار مصرف برق استان است و مشترکان هر مقدار صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند، می توان به روند تولید در استان کمک کرد.

تخفیف برای مشترکانی که کاهش مصرف برق داشته باشند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان درباره طرح پاداش قبض برق خانگی خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سالهای قبل تمام مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق حتی مشترکانی که تا ۲.۵ برابر الگوی برق مصرف داشته اند، می توانند از تخفیف پاداش مدیریت مصرف برق به ازای هرکیلووات ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان برخوردار شوند.

وی در مورد نحوه اطلاع مشترکان از مقدار مصرف برق در سال گذشته اظهار داشت: تمام مشترکان می توانند با مراجعه به نرم افزار «برقِ من» و ثبت شناسه قبض، ضمن برخورداری از امکانات زیاد نرم افزار و بی‌نیازشدن از مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق، در راستای الکترونیکی شدن خدمات از سایر اطلاعات نظیر سوابق مصرف، سوابق پرداخت و مطلع شوند.

مصرف برق در استان سمنان سالانه ۶ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ابراز داشت: طرح تعدیل روشنایی معابر، قطعی های برنامه ریزی شده به منظور اصلاح و بهینه سازی شبکه و تاسیسات توزیع برق، بیمه مشترکان و نحوه پرداخت خسارت ناشی از حوادث و روش های صرفه جویی و دریافت پاداش ویژه مشترکان خانگی، از موارد پیش‌بینی‌شده برای عبور ایمن و بدون خاموشی از دوره تابستان در استان است.

نگاهی به آمارهای مصرف برق در استان سمنان

افزایش یک و نیم درجه ای دما در نیمه شمالی کشور، مشکلات پیک زمستان و به تعویق افتادن تعمیرات سالانه نیروگاهی، کم رنگ شدن اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش خانگی به دلیل عملکرد مناسب وزارت نیرو در اعمال خاموشی مشترکان این بخش، تغییرنکردن ساعت رسمی کشور، اضافه شدن یک ساعته پیک مصرف شبانه و افزایش نرخ ارز و به طبع آن رونق و رشد مصرف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در صنایع سنگین، از عمده دلایل دلایل ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۲ در بخش تولید و مصرف عنوان شده است.

۳۹ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی ، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha