فرمانده مرزبانی فراجا: حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است

تبریز - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است، گفت: این راهبرد مبتنی بر درک متقابل و از باب دوستی و مودت است.

به گزارش ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان مرزبانی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: همسایگان نباید از این راهبرد جمهوری اسلامی تعبیر دیگری داشته باشند و هر کشوری افراد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی را در خود جای دهد با پاسخ کوبنده و سخت مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه استقرار و امنیت در مرزهای کشو برقرار است، افزود: این مهم در نتیجه هوشمندسازی و تجهیز مرزهای کشور به دستگاه های پیشرفته و همچنین حضور هوشیارانه نیروهای مرزبانی در مرزها حاصل شده است.

سردار گودرزی اضافه کرد: با سازکاری که فرمانده کل قوا در طرح جامع هوشمندسازی ابلاغ فرموده اند سطح آمادگی و آموزش های مهارتی بالا رفته و تجهیزات پیشرفته در اختیار مرزبانی قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: با تمام وجود این پیام را به مردم می دهیم که نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم، امنیت پایدار را در مرزهای کشور برقرار خواهند کرد و در این راه حاضر به فدای جان خود هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا بر اهمیت آموزش نیروها و بالا بردن سطح مهارت آنها تاکید و بیان کرد: آموزش ها در این رسته انتظامی باید با تمرین بیشتر تبدیل به مهارت شود تا در میدان عمل نتایج مطلوب حاصل شود.

سردار گودرزی تاکید کرد: فرماندهان، آموزش ها را از فراگیران مطالبه کنند تا این موضوع باعث انگیزه بیشتر فراگیران در یادگیری مسایل آموزشی شود.

فرمانده مرزبانی فراجا: حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است

حفاظت از مرزها مهم ترین مقوله امنیت هر کشوری است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اعلام تشکر و قدردانی اعضای شورای تامین استان از تلاش های مرزبانی برای تامین امنیت در مرزهای کشور، گفت: حفاظت از مرزها، مهم ترین مقوله امنیت هرکشوری است و مرزها نماد اقتدار، عزت و آبروی کشورها به شمار می روند.

عابدین خرم اضافه کرد: اگر مرزهای کشور امن باشد آن کشور مقتدر خواهد بود و مردمان آن در آرامش و امنیت خواهند بود.

وی بیان کرد: قدردران مرزبانان هستم زیرا که اگر آنها نباشند امنیت نظام و کشور دچار اختلال می شود و در واقع سربازان مرزبانی، آبروی نظام هستند.

خرم ادامه داد: فرموده های رهبر در دیدار سالانه با مردم آذربایجان و همچنین سخنان رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردمی در تبریز و چاراویماق، نشان داد که آذربایجان و تبریز اهمیت و جایگاه خاصی در کشور دارد و امنیت مرزهای این استان، امنیت مرزهای کشور است.

به گزارش ایرنا، در مراسم معارفه فرماندهان مرزبانی آذربایجان شرقی از زحمات سردار محمد احمدی تجلیل و سرهنگ عباس مرادی به عنوان فرمانده جدید این مرزبانی انتخاب و معرفی شد.

آذربایجان شرقی در شمال غرب کشور با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و خودمختار نخجوان به ترتیب ۲۰۰، ۳۵ و ۱۶۳ کیلومتر مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha