۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85136464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارشهای رگباری و وزش باد شدید استان زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: رعد و برق، بارشهای رگباری و وزش باد شدید از بعدازظهر امروز/یکشنبه/ مناطق مختلف این استان را فرا می گیرد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری تا تمام ابری است، افزود: بیشترین میزان بارندگی های امروز مربوط به نواحی غربی و شمالی استان خواهد بود.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط جوی بیان شده احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها وجود دارد که بر این اساس هم استانی ها باید از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در فضاهای باز و ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا و رطوبت موجود در آن، احتمال بارشهای پراکنده به لحاظ مکانی در استان وجود دارد و به دلیل ماهیت رگباری بودن، سیلابی شدن این بارندگی ها، دور از انتظار نیست.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۰ درجه، آببر ۲۰ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۲۸ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha