یکهزار و ۱۴۴ فروشگاه استان سمنان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تجهیز شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یکهزار و ۱۴۴ فروشگاه و مغازه در روستاها و شهرهای استان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از سوی شهروندان تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر کاشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی مربوط به دهک‌های اول تا سوم ویژه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است و از سیزدهم خرداد در استان سمنان آغاز شد و هدف از اجرای این طرح حمایت از اقشار محروم جامعه و تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان جایگزین پرداخت نقدی یارانه برای همه مشمولان، اختیاری است.

کاشانی تصریح کرد: خانوارهای تحت پوشش ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی (دهک اول تا سوم) که دریافت یارانه به صورت اعتباری یا همان طرح کالابرگ الکترونیکی را انتخاب می‌کنند، یارانه اعتباری آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به صورت اعتباری به ازای هر یک نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، یارانه هر یک از افراد سه دهک اول جامعه را ۴۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: در صورتی که این افراد از طریق کالا برگ خرید کنند، این مبلغ به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می یابد و در غیر این صورت، سر موعد مقرر همان ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را دریافت می کنند.

وی به مزیت های این طرح برای یارانه بگیران اشاره کرد و گفت: ابتدا اینکه این طرح کاملا اختیاری است، دوم اینکه یارانه افراد در این طرح یک ماه زودتر شارژ می شود و افراد می توانند با آن خرید انجام دهند به فرض مثال یارانه تیرماه، خرداد ماه قابل استفاده خواهد بود.

وی تصریح کرد: شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ ، مرغ، شکر و قند، جزو ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

کاشانی خاطرنشان کرد: افراد در خرید این کالاها هیچ محدودیتی ندارند و می توانند همه یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط یک قلم کالا خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

بهزیستی استان سمنان نزدیک به ۲۸ هزار نفر را تحت‌پوشش دارد.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی اجرای طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.

تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha