۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85136318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات رسانه‌ای پاکستان عازم ایران شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۹
کد خبر: 85136318
هیات رسانه‌ای پاکستان عازم ایران شد

اسلام‌آباد- ایرنا- اعضای هیات رسانه‌ای پاکستان با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی، مردمی و ارتقاء همکاری‌های مطبوعاتی با جمهوری اسلامی ایران، برای سفر یک هفته‌ای عازم تهران شدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا، هیات پاکستانی متشکل از ۶ نفر از چهره‌های برجسته فضای مجازی، خبرنگاران و مجریان نام آشنای شبکه‌های تلویزیونی به سرپرستی «انور رضا» رئیس باشگاه ملی خبرنگاران اسلام‌آباد عازم ایران شدند.

این سفر به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایران در راستای تقویت تعاملات رسانه‌ای و فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان و آشنایی با ظرفیت‌های تاریخی و میراثی ایران انجام‌ می‌شود.

اعضای هیات رسانه‌ای پاکستان قرار است در طول سفر ۷ روزه به ایران از مراکز فرهنگی و تاریخی در تهران، نهادهای مهم رسانه‌ای از جمله سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید کنند.

سفر به شهرهای اصفهان، کاشان و قم از دیگر برنامه‌های هیات رسانه‌ای خواهد بود و آنان همچنین از پارک علم و فناوری و اماکن تاریخی اصفهان بازدید خواهند کرد.

اعضای هیات رسانه‌ای پاکستان پیش از عزیمت به تهران با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران دیدار کردند. در این نشست «هادی گلریز» مسئول بخش دیپلماسی عمومی و وابسته رسانه‌ای سفارت ایران در پاکستان نیز حضور داشت.

طرفین آخرین تحولات رسانه‌ای مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان را بررسی کردند. آنان همچنین درباره فرصت‌های همکاری در حوزه‌های رسانه، فرهنگ و تبیین توانمندی‌های متقابل در راستای تقویت ارتباطات مردمی تبادل نظر کردند.

خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان با ابراز خرسندی از عزم راسخ مقام‌های بلندپایه دو کشور همسایه جهت تحکیم روابط در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و مرزی، گفت: توسعه این ارتباطات در بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای به شدت احساس می‌شود که عاملی برای پیشبرد اهداف مشترک و کمک به دولت‌ها در تقویت همکاری‌های همه جانبه خواهد بود.

وی با ابراز اطمینان از ثمرات سفر هیات رسانه‌ای پاکستان به ایران تاکید کرد که رسانه‌های غربی تحت امر دشمنان ملت ایران و بدخواهان مسلمین درصدد تخریب چهره ایران و دیگر ملت‌های منطقه همچنین پاکستان هستند لذا اصحاب رسانه باید در روشنگری درباره گزارش‌های مغرضانه نقش آفرینی کنند.

انور رضا سرپرست هیات رسانه‌ای پاکستان با قدردانی از تلاش‌های مستمر رایزنی‌ فرهنگی سفارت ایران برای توسعه ارتباطات فرهنگی دو کشور از جمله بسترسازی برای افزایش تبادل هیات‌های رسانه‌ای میان دو کشور، تاکید کرد: سفر به ایران یک فرصت استثنایی برای مشاهده دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی کشور دوست و برادر، ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و تبادل نظر با مقامات ایرانی و اصحاب رسانه این کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha