تسری مشوق‌های مشارکت در تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی در نگاه نوآورانه برنامه هفتم

تهران- ایرنا- کارشناس حوزه آموزشی کشور در خصوص نوآوری لایحه برنامه هفتم توسعه از تسری مشوق‌های مشارکت در تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی خبر داد.

به گزارش ایرنا، یک کارشناس و استاد دانشگاه با توجه به اینکه تدوین‌کنندگان سند برنامه هفتم توسعه نگاه جدی در سرعت بخشیدن به محرک‌ها و مشوق‌های مشارکت برای ایجاد فضاهای آموزش مهارتی نسبت به فضاهای گذشته آموزشی کشور داشته‌اند، بیان کرد: در حوزه آموزشی کشور به موضوع‌های عمده در تدوین لایحه بودجه سالانه از قبیل جذابیت و تنوع‌بخشی به برنامه‌های تربیتی، تدقیق روش‌های ارتقای کیفیت و عملیاتی کردن طرق تربیتی برای جذب بازماندگان از تحصیل و همچنین اصلاحات ساختاری در اداره مدارس از طریق اعطای اختیارات مالی و اداری از موارد مهم در نوآوری‌های لایحه برنامه در بحث امور آموزشی کشور بوده است.

این کارشناس مسائل آموزشی ادامه داد: تغییر رویکرد در عینی سازی توسعه عدالت آموزشی و ارتقای مشارکت‌های مردمی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی می‌تواند نقطه عطفی در نگاه توسعه‌ایی برنامه هفتم باشد.

وی گفت: از جمله نکات مهم که در برنامه هفتم توسعه نسبت به برنامه ششم وجود دارد می‌توان به اصلاح سازو کار عملیاتی صندوق‌های بازنشستگی فرهنگیان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha