رفتار منصفانه‌ای با من نشد/ هنوز مربی تیم ملی هستم؛ شکایت برای بسکتبال ایران عواقب دارد

تهران- ایرنا- سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال گفت: هیچ ابلاغ رسمی درباره قطع همکاری دریافت نکردم و از نظر قانونی همچنان مسئولیت تیم با من است. رفتار ناعالانه‌ای با من شد. به زودی به تهران می‌آیم تا تکلیف قراردادم مشخص شود.

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با ایرنا، در واکنش به این سئوال که تکلیف قراردادش با فدراسیون بسکتبال به کجا کشیده شد، اظهار داشت: در این چند وقت کم و بیش در تماس بودیم اما هنوز به نتیجه‌ای که قابل ذکر باشد، نرسیده‌ایم. البته قرار است به تهران بیایم تا تکلیف این موضوع مشخص شود و اگر اتفاقی رخ ندهد هفته آینده در تهران خواهم بود.

وی ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که افتاد اولین و تنها هدفم این بود که بسکتبال ایران و تیم ملی ضربه نخورد و امیدوارم روند کار به گونه‌ای پیش برود که به صورت توافقی و دوستانه مسائل حل شود. من تا امروز قدم‌های موثری برداشتم اما فدراسیون هم باید در این راه تلاش کند. در این مدت از سوی فدراسیون بسکتبال به صورت رسمی به من یا مدیربرنامه‌ام هیچ اطلاع‌رسانی درباره قطع همکاری نشده و مسائل را از طریق رسانه‌ها و البته تماس‌هایی که با برخی از دوستان در فدراسیون داشتم مطلع شدم.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: بیشتر از سه‌ماه است که این جریان ادامه دارد. با آنکه اعتقاد دارم رفتار ناعادلانه‌ای با من شده اما در این مدت دنبال شکایت نبودم و حسن نیتم را هم نشان دادم. من ایران و بسکتبال کشورم را دوست دارم و نمی‌خواهم وارد جریانی شوم که ضرر و زیان آن به این رشته و بازیکنان وارد شود.

رفتار منصفانه‌ای با من نشد/ هنوز مربی تیم ملی هستم/ شکایت برای بسکتبال ایران عواقب دارد

وی در مورد اینکه اگر شکایتی مطرح شود فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) چه برخوردی خواهد داشت، گفت: نباید به این مسئله فکر کرد؛ چرا که هدف من این نبوده و نیست؛ اما بازهم تاکید می‌کنم برای حل یک مشکل باید هر دوطرف تمایل داشته باشند. با توجه به بازخوردهایی که در برخی مواقع دیدم، این احتمال وجود دارد که حضور تیم‌های ملی بسکتبال در رویدادهای مختلف را به گونه‌ای محدود و یا سخت کنند که این یک ضربه برای بسکتبال ایران است و برای همین نمی‌خواهم وارد این جریان شوم و این حرکت را معقول نمی‌بینم.

ارمغانی با عنوان کردن این ادعا که به طور رسمی و قانونی همچنان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران است، گفت: روی کاغذ تا پایان جام‌جهانی مسئولیت تیم با من است. مدیر برنامه‌هایم می‌گفت به ایران بیایم و کارم را ادامه دهم چون به صورت رسمی قطع همکاری اعلام نشده و این شرایط عجیب است. با این حال هدفم این است که به صورت توافقی مسائل حل شود.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه شنیده می‌شود قرار است از وی در مسئولیت دیگری استفاده شود، تاکید کرد: تا این لحظه چنین برنامه‌ای ندارم و بعید هم خواهد بود که این موضوع مورد توافق قرار بگیرد. به تهران خواهم آمد تا مسئله را تمام کنم و دوباره راهی مجارستان خواهم شد.

ارمغانی در واکنش به این سئوال که آیا پیشنهادی در این مدت داشته یا خیر نیز گفت: وقتی هنوز رسمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران هستم، نمی‌توانم صحبتی داشته باشم. اول باید تکلیف قراردادم مشخص و نهایی شود تا بتوانم درباره آینده تصمیم بگیرم.

به گزارش ایرنا، پس از روی کار آمدن جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال، وی با تاکید بر تقویت تیم ملی، سعید ارمغانی را جایگزین مصطفی‌ هاشمی کرد. تیم ملی بسکتبال ایران با این مربی ادامه پنجره جام‌جهانی را طی کرد و در پایان به هر شکل ممکن جواز حضور در جام‌جهانی بسکتبال را به دست آورد. گفته می‌شود طبق بندی که در قرارداد ارمغانی گنجانده شده، وی در صورت صعود تیم ملی به جام‌جهانی تا پایان این رقابت‌ها همچنان سکاندار تیم ملی خواهد بود اما بعد از قطعی شدن صعود، داوری تصمیم گرفت سکان هدایت این تیم را به فرد دیگری بسپارد که در نهایت هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب و به طور رسمی معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha