همکاری و همراهی صنایع برای تامین برق مطمئن و پایدار ضروری است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: همکاری بیش از پیش صنایع با هدف تسهیل تامین برق به‌ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان شبکه برق در تحقق این هدف ضروری است.

«حبیب قراگوزلو» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اهمیت صنایع در اجرای طرح ملی وزارت نیرو و نقش مهم صنعت برق در تداوم این حرکت افزود: شرکت برق منطقه‌ای تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه همواره تلاش کرده است تا علاوه‌ بر تامین برق مطمئن و پایدار، در مسیر همراهی با بخش صنعت و کشاورزی استان گام بردارد.

وی ادامه‌داد: ما از این موضوع که عملیات تعمیرات و اورهال سالیانه کارخانه‌ها و صنایع به زمان قبل از اوج بار منتقل شود، استقبال کرده ایم و به‌طور قطع مشترکانی که در دوره اوج بار تابستان با وزارت نیرو همکاری بیشتری داشته باشند، مورد تشویق بیشتر هم قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران با ابراز قدردانی از اقدام‌های سال گذشته صاحبان صنایع و کشاورزی در همکاری مناسب با صنعت برق، گفت: همراهی صنایع استان و بخش کشاورزی در اعمال مدیریت بار و مشارکت هم‌استانی‌ها در رعایت الگوی مصرف برق موجب شد تا مردم استان به راحتی و آرامش، تابستان را سپری کنند.

قراگوزلو اظهار داشت: بدین منظور جلسه هایی با صنایع بزرگ برگزار شده و ذی‌نفعان صنعت برق با همکاری‌ و همراهی خود کمک می‌کنند که در ایام اوج بار، علاوه بر تداوم تولید صنعت، شبکه‌ها و مولدهای برق استان نیز بتوانند به خوبی به تولید و تامین برق مشترکان بپردازند.

قراگوزلو خاطرنشان‌کرد: صنایع بزرگ استان تهران با توجه به آموزش‌های کافی که در این حوزه دیده‌اند و نیروهای فنی بسیار کارآمدی که در امور انرژی خود به کار گرفته‌اند، می‌توانند در تابستان امسال گشایش‌های قابل توجهی ایجاد کرده و تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران بیان‌داشت: یک موضوع مهم که در حوزه مدیریت مصرف صنایع وجود دارد این است که با برنامه وزارت نیرو در سال گذشته بخش صنعت نیز همراه شد و شاهد نتایج درخشان آن نیز بودیم.

وی گفت: دوره فراگیر گرم سال در کشور ما از خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. گرمای هوا در این ایام و فعالیت لوازم خنک‌کننده بار شبکه را ۴۳ درصد افزایش می دهد، بنابراین ضروری است برای حفظ پایداری شبکه برق و همین‌طور رفاه و آسایش خود و در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم. این کار باعث می‌شود محدودیت‌های برق در بخش تولید کشور هم کاهش پیدا کرده و چرخ های تولید و اشتغال کشور متوقف نشود.

این مقام مسوول تاکید کرد: استفاده از لوازم کم مصرف، استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED و لوازم برقی دارای مصرف گرید A یا کولرهای گازی که به‌طور خودکار دمای محیط را تنظیم می‌کنند، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف برق داشته باشند و مشترکان از پاداش نیز بهرمند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha