کمک خواهی فرماندار چالوس از مسوولان ملی برای ایمن‌سازی جاده کندوان

نوشهر- ایرنا - فرماندار چالوس با اشاره به تکرار جان باختن کاربران جاده ای ناشی از سقوط سنگ از ارتفاعات کندوان واقع در حوزه استحفاظی این شهرستان، تدابیر ویژه برای ایمن سازی اساسی این محور از سوی مسوولان کشوری را اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش ایرنا ، حوالی ساعت هشت صبح امروز یک خودروی پراید حامل چهار سرنشین اعضای خانواده که از تهران عازم شمال بودند متاسفانه در محدوده کندوان حوالی منطقه "کمرزرد " نزدیک به دره هریجان به علت سقوط ناگهانی سنگ از ارتفاعات ۲ نفر جان باختند و ۲ تن مصدوم شدند.

در همین ارتباط یک نفر دیگر نیز بامداد روز جمعه بر اثر سقوط سنگ از ارتفاعات در منطقه هریجان محور کندوان جان باخت.

کمک خواهی فرماندار چالوس از مسوولان ملی برای ایمن‌سازی جاده کندوان

فرماندار چالوس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این موضوع با مسوولان کشوری ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین مسوولان استانی در میان گذاشته شد که برای ایمن سازی این محور فکر اساسی کنند تا مسافران در حال گذر از این گذرگاه حادثه خیز دچار حادثه نشوند.

علی قاسمی بیان داشت : دیدن این حوادث دلخراش و بیرون کشیدن پیگیر خون آلود افراد جان باخته و زخمی شده در لا به لای آهن پاره ها و حجم انبوه سنگ ها، دل هر انسانی به درد می آورد که باید تدابیر ویژه ای برای این جاده اندیشیده بشود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال جاری حدود پنج نفر در این جاده به علت سقوط سنگ از ارتفاعات جان باختند و چهار نفر هم زخمی شده اند که با توجه به تکرار این حوادث مسوولان ملی باید برای ایمن سازی این محور برنامه ریزی اساسی و تصمیم بنیادین اتخاذ کنند.

فرماندار چالوس با اشاره به آنکه این محور تا اطلاع ثانوی به روی وسایط نقلیه بسته است ، گفت : امروز از مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خواستم تا با اعزام نیرو و امکانات و تجهیزات برای انجام عملیات لق گیری سنگ ها از ارتفاعات در چند نقطه حادثه خیز کندوان به ویژه کمر زرد حوالی دره هریجان اقدام کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان چالوس هم در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد : ریزش سنگ ها از ارتفاعات این محور کوهستانی بعد از بارندگی های چند روز اخیر محتمل بوده و کاربران جاده ای نباید در حاشیه این جاده ها توقف کنند.

مهدی صفایی اظهارداشت : مسافران سواره رو در حال عبور از این گذرگاه حادثه خیز حدفاصل سیاه بیشه تا هریجان و کمرزرد واقع در محدوده کندوان شهرستان چالوس از هرگونه توقف در حاشیه صخره ای جاده به ویژه نقاط یاد شده اجتناب کنند چرا که پس از هر بارندگی و آفتابی شدن ریزش سنگ ها از ارتفاعات حتمی است.

جاده چالوس - کرج حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان چالوس واقع است.

روزانه به طور میانگین حدود ۲۵ هزار خودرو در محور کندوان تردد می کنند که این شمار نیز در ایام گردشگری و تعطیلات به ۵۰ هزار خودرو افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha