۱۶ هزار خانوار زنجانی در حوزه تولیدات صنایع دستی فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: در زمان حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است و ۱۶ هزار خانوار زنجانی در تولید محصولات این حوزه مشغول هستند.

سید سعید صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز صنایع دستی، افزود: برای رونق فروش صنایع دستی و همچنین جذب گردشگران داخلی به دنبال برگزاری جشنواره‌های مختلف از قبیل جشنواره سرآشپز در سجاس هستیم.

وی اضافه کرد: دولت تسهیلات کم بهره حمایتی برای هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی پرداخت می کند که سال قبل بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به این هنرمندان پرداخت شد.

این مسوول با بیان اینکه به مناسبت هفته صنایع دستی ۲۶ برنامه در سطح استانی و شهرستانی اجرا می‌شود، ادامه داد: بازدید از کارگاه های صنایع دستی مرکز استان، برگزاری چالش "طراحی چاقو" توسط هنرمندان زنجان و نشست با هنرمندان شاخص ملیله کار با حضور ۳۰ هنرمند شاخص از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌ دستی شهرستان، افتتاح گذر ملیله در پیاده‌راه سبزه‌ میدان، امضای تفاهم نامه واگذاری مجموعه ایران کوچک با حضور معاون صنایع دستی وزارتخانه و افتتاح فروشگاه بزرگ مس از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته صنایع دستی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ادامه داد: بازدید از خانه هنرمندان و کارگاه‌های بزرگ استان، آغاز ۱۰ دوره آموزشی شامل مسگری، قلم زنی، منبت کاری، محصولات چرمی دست دوز، طراحی فرم در ملیله، چاروق دوزی و ملیله کاری، ارائه تخفیف فروش صنایع‌دستی در فروشگاه‌های منتخب و دیدار با هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگاه آموزش و تولید، برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی همزمان با جشنواره گیلاس و اجرایی کردن تفاهم نامه آموزش صنایع‌ دستی در کتابخانه های استان با همکاری اداره کل کتابخانه های استان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

۲۰ خردادماه به عنوان روز صنایع دستی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha