۹۱ مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی شاهرود انتقال یافتند

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: ۹۱ مصدوم حوادث جاده‌ای طی یک هفته گذشته به وسیله آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

زهره صالح نساج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تعطیلات هفته گذشته و تردد مسافران از محورهای شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: طی یک هفته گذشته خدمات‌رسانی به ۶۲ حادثه ترافیکی شهری و جاده ای توسط کارشناسان اورژانس این شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی بیش از یکهزار و ۴۰۰ تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس شاهرود برقرار شد، ابراز کرد: ۴۶۰ ماموریت درون و برون‌شهری به منظور امدادرسانی به بیماران و مصدومان انجام شد.

صالح نساج با بیان اینکه ۲۵ بیمار قلبی و تنفسی پس از انجام اقدام‌های لازم نخستین اورژانس پیش‌بیمارستانی برای ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال یافتند، اظهار کرد: ۱۷۶ بیمار و مصدوم حادثه ترافیکی طی یک هفته گذشته به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه ۱۹ مصدوم حوادث ترافیکی به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: اورژانس هوایی پنج مصدوم تصادفات جاده ای را طی ۲ پرواز به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انتقال داد.

به گفته وی، در این بازه زمانی برخورد خودروی پژو با تابلوی جاده شاهرود- طرود در کیلومتر ۶۵ منجر به فوت راننده شد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha