پیش‌بینی کاوه از دوئل ششم یزدانی و تیلور

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه یزدانی آماده حضور در مسابقات جهانی است گفت: رویارویی یزدانی با جادوگر آمریکایی پیش از جهانی بلگراد، کم است.

محسن کاوه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخاب دیوید تیلور برای وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد آمریکا اظهار داشت: در این وزن حسن یزدانی و دیوید تیلور مدعیان اصلی هستند و کشتی آنان به یک رقابت سنتی تبدیل شده است. هرچند که اکنون در رنکینگ جهانی در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند، اما رویارویی آنان پیش از حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد خیلی کم است. تیلور و یزدانی طلای جهانی و المپیک دارند و بی‌تردید نفرات شاخص دو طرف جدول وزن ۸۶ کیلوگرم هستند.

مدیر تیم‌های ملی گفت: یزدانی تمرنیات خود را به صورت ویژه دنبال می‌کند و کادر فنی نیز تمرکز زیادی بر روی وی دارد تا با آمادگی خوبی در جهانی بلگراد حاضر شود. یزدانی در جام تختی کشتی‌های خوبی گرفت و توانست به قهرمانی برسد.

کاوه در خصوص احتمال حضور یزدانی در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: ما در این وزن یک کشتی‌گیر خوب دیگر مانند علیرضا کریمی داریم و برای انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی باید منتظر تصمیم کادرفنی و فدراسیون باشیم. همچنین برای تعیین نفرات دیگر وزن‌ها کادر فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد، هنوز مشخص نیست یک یا ۲ تیم برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی تشکیل می‌شود. ممکن است نفراتی در هر دو رقابت حضور پیدا کنند.

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان همچنین در خصوص کناره‌گیری مبین عظیمی از چرخه انتخابی تیم ملی گفت: مبین در رده سنی جوانان است و او یکی از سرمایه‌های کشتی ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم به حساب می‌آید و می‌تواند با کسب تجربه پشتوانه خوبی برای تیم ملی کشتی آزاد باشد. کناره‌گیری او در رقابت‌های رنکینگ به خاطر آن بود که این جوان فشار زیادی را تحمل نکند و از آسیب دیدگی دور بماند. وی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعزام خواهد شد.

کاوه همچنین در خصوص غیب احتمالی امیررضا معصومی در اردوی تیم ملی بزرگسالان گفت: مصعومی سهمیه رده سنی جوانان است و در سه تورنمنت قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و جام تختی در رده سنی بزرگسالان شرکت کرد. اکنون باید در رده سنی جوانان برگردد تا در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در اردن شرکت کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت علیرضا سرلک نایب قهرمان جهان نیز اشاره کرد و افزود: کادر فنی و فدراسیون در خصوص حضور او در ادامه چرخه تیم ملی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص تعیین تکلیف نمایندگان ایران در سه وزن ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم برای مسابقات جهانی گفت: نفرات مدعی این اوزان به رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان اعزام خواهند شد تا ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha