۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85135833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات علیه گروههای تروریست در شمال سوریه

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85135833
تظاهرات علیه گروههای تروریست در شمال سوریه

تهران-ایرنا- شماری از اهالی شهر «الباب» در شمال سوریه در اعتراض به غصب خانه های خود از سوی عناصر گروههای تروریستی که این شهر را در اشغال خود دارند، تظاهرات کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، شهروندان سوری در شهر «الباب» واقع در شرق استان حلب در اعتراض به اقدام گروه های تروریست در غصب املاک و خانه های غیرنظامیان تظاهرات کردند.

در این گزارش آمده است که تظاهرات کنندگان گفتند که گروه تروریست مسلح موسوم به «ارتش ملی سوریه» بیش از ۱۰۰ منزل و مزرعه را در پی اشغال این شهر «الباب» غصب کردند.

به نوشته این پایگاه، گفته شده که گروههای مسلح تروریست منازل برخی از شهروندان را به صاحبان آن ها بازگرداندند اما همچنان از بازگرداندن بخشی دیگر از آن ها ممانعت می کنند.

از سوی دیگر، گروه تروریست موسوم به «هیات تحریر الشام» از ترس برگزاری تظاهرات علیه این گروه در شهر ادلب در شمال غربی سوریه در پی بازداشت برخی از عناصر گروه تروریستی موسوم به «حزب التحریر»، در حوالی برخی از مساجد در این شهر حلقه امنیتی ایجاد کردند.

تحریر الشام طی روزهای گذشته تعداد زیادی از عناصر «حزب التحریر» را به اتهام ایجاد ناامنی بازداشت کرده است.

پیش از این، در بحبوحه خبر انتقال "عبدالله المحیسنی" عضو سابق گروه «جبهه النصره» (هیات تحریر الشام فعلی) از محل اقامت دائم وی در ترکیه به ادلب در شمال غرب سوریه، تظاهرات مردمی در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه این گروه تروریستی علیه مردم مناطق تحت اشغال آن در شمال غرب سوریه گسترش یافت.

منابع محلی تایید کردند که تظاهرات مردمی در شهر ادلب، شهرک‌های اطمه و کللی در حومه شمالی این شهر، السحاره در حومه غرب حلب و حریتان در حومه حلب شمالی، علیه گروه تروریستی «النصره» برگزار شد و شرکت کنندگان با محکوم کردن سیاست‌های این گروه تروریستی در منطقه خواستار آزادی زندانیان در بند جبهه النصره شدند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha