۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85135763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵.۶ میلیمتر باران در «آشخانه» خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته ۳۵.۶ میلیمتر باران در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان را دارد.

مهری هاشمی دوین روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شبانه روز گذشته در قریب به اتفاق ایستگاه های استان بارش باران ثبت شده است و با فعالیت سامانه بارشی جدید در استان، بارندگی ها تداوم دارد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه قصر قجر بجنورد نیز ۳۰ میلیمتر باران ثبت شده است، گفت: سامانه بارشی جدید از امروز در خراسان شمالی فعال می شود که سبب رعد و برق، بارش باران و وزش باد خواهد شد.

هاشمی دوین افزود: این سامانه بارشی در بیشتر مناطق خراسان شمالی بویژه نیمه شرقی، مرکز و بخش هایی از شمال غرب استان یعنی شهرستان های رازوجرگلان، فاروج، شیروان، اسفراین، بجنورد و شمال گرمه و جاجرم و بخش هایی از مانه و سملقان را در بر می گیرد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم ترین و رباط قره بیل با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

هاشمی دوین گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز خراسان شمالی ۱۶.۸ درجه و بیشینه دمای آن ۲۳.۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha