۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85135698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ درصد جمعیت قزوین جزو سه دهک اول قرار دارند

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85135698
۲۷ درصد جمعیت قزوین جزو سه دهک اول قرار دارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: براساس آمارهای به دست آمده از پایگاه رفاهی ایرانیان، ۲۷ درصد جمعیت این استان در سه دهک اول قرار دارند.

عین الله کشاورز ترک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از جمعیت استان قزوین در دهک های یک تا ۹ درآمدی قرار دارند و ۱۰ درصد دیگر نیز شامل دهک های ۹ گانه نیستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دهک های ۹ گانه می توانند یارانه خود را در قالب کالا برگ های الکترونیکی هزینه و مصرف کنند، تصریح کرد: البته با این تفاوت که مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در صورت خرید ۸۰ درصدی از یارانه های خود در قالب کالابرگ می توانند از افزایش ۲۰ درصدی خرید کالا نیز بهره مند شوند.

کشاورز ترک با اشاره به رشد ۲۰ درصدی یارانه های سه دهک اول در قالب طرح کالا برگ، اضافه کرد: این طرح از ۱۳ خرداد ماه سال جاری به صورت ملی در استان قزوین همزمان با سراسر کشور عملیاتی شده است.

به گفته این مسوول در مرحله نخست افراد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی که در سه دهک اول قرار دارند می توانند با خرید سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از یارانه چهار میلیونی خود از افزایش ۸۰۰ هزار ریالی خرید بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ فروشگاه در سطح استان قزوین به شبکه توزیع متصل شده اند که سیاست و تدبیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین استان اتصال فروشگاه های خرد و روستایی به این طرح در جهت سهولت خرید توسط سه دهک اول است که بیشترین آمار را در نقاط روستایی به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین یادآور شد: فروشگاه ها و واحدهای صنفی متقاضی در این طرح می توانند درخواست خود را مبنی بر پیوستن به شبکه توزیع در شبکه ملی اعتبار و در قالب نرم افزار "شما" ثبت کنند و پس از پردازش اطلاعات و صحت سنجی نسبت به فعال سازی و آموزش متقاضی توسط شرکت های پرداخت مستقر در استان اقدام می شود.

کشاورز ترک اضافه کرد: ۱۱ قلم کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، پنیر، شیر، ماست، مرغ، گوشت قرمز منجمد، حبوبات، ماکارونی، تخم مرغ ، شکر و قند در مرحله خرید این طرح قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha