۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85135670
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۱۲ هزار خانوارگیلانی از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: با اجرای رسمی مرحله جدید طرح کشوری کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد در استان نزدیک به ۱۲ هزار خانوار در گیلان از این طرح بهره‌مند شده اند.

سیاوش آقاجانی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان اظهار کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد ماه سال‌ جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اجرا شده‌است.

وی حمایت دولت مردمی از اقشار کم درآمد را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه خانوارها می‌توانند یک‌ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، خاطر نشان کرد: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه مشمولین اختیاری است.

وی اظهار کرد: در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است و خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار شما و یا شماره‌گیری # ۱۴۶۳ * ۵۰۰ * از باقی مانده کارت خود مطلع شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی مشمول این طرح را ۱۰۴ هزار و ۴۳۴ خانوار و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز۱۳۵ هزار و ۴۴۰ خانوار عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد نزدیک ۱۲ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳ هزار تراکنش و ۹ میلیارد تومان خرید انجام شده است، اظهار کرد: روغن، برنج و ماکارونی بیشتر خریدهای انجام شده در گیلان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی سال گذشته در گیلان اجرا شده بود؛ استاندار گیلان اعلام کرد: این استان یکی از مجریان طرح کالابرگ الکترونیکی است که از هفته اول اسفندماه در استان اجرا می شود. بیشتر بخوانید: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفند ماه در گیلان اجرا می‌شود

 جریمه 12 هزار میلیاردی متخلفین بازار گیلان

مدیرکل صنعت و معدن گیلان هم در این جلسه جلسه گفت: با افزایش ۶ درصدی تولید لاستیک خودرو در کشور، بازار لاستیک تنظیم می شود.

تیمور پورحیدری عنوان کرد: تولید لاستیک خودرو در اواخر سال گذشته با افزایش ۶ درصدی روبرو شد و اکنون بازار لاستیک استان نسبتاً آرام شده است.

وی با بیان اینکه با کشف برخی موارد احتکار لاستیک، فضا برای متخلفین ناامن شد، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار 998 پرونده تخلف تشکیل شده که منجر به جریمه 12 هزار میلیارد ریالی و ارسال به تعزیرات جهت اعمال قانون شده است لذا برخورد با هرگونه احتکار و گرانفروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان پیرامون کسری برخی اقلام نظیر شکر در بازار تحلیل ارائه کرد و گفت: بزرگترین تولیدکننده شکر در جهان برزیل و هند هستند که به دلیل خشکسالی با کاهش ۲۵ درصدی تولید شکر مواجه شده‌اندو این مساله سبب افزایش نسبی قیمت شکر در بازارهای جهانی و از جمله در کشور ما هم شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در دنیا 19.5کیلوگرم و در کشور ما ۲۹ کیلوگرم است، افزود: ما 9ونیم کیلو بیشتر از میانگین جهانی شکر مصرف می کنیم و سالانه نیازمند واردات بیش از یک میلیون تن شکر در کشور هستیم که مواد اولیه برخی صنایع غذایی به شکر وابسته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در خصوص ارزیابی عملکرد بازرسی استان توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور خاطرنشان کرد: در گروه خودرویی و لوازم یدکی در حوزه لوازم خانگی و در حوزه مصالح ساختمانی از نظر تعداد پرونده  تخلف تشکیل شده جزو ۵ استان برتر در کشور هستیم.

وی در پایان در تشریح عملکرد یک ماهه سامانه ۱۲۴ گفت: در یک ماه اخیر ۱۸۸۰ گزارش مردمی به صورت تلفنی دریافت نموده ایم و ۴۵ گزارش تخلف نیز به صورت حضوری وصول شد که بیشترین گزارش‌های دریافتی در خصوص خوار و بار، نان، نمایندگی خدمات پس از فروش لوازم خانگی، مرغ، گوشت و .. می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha