محمود عباس در راه پکن/ چین: همواره از حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اعلام خبر برنامه سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پکن در روزهای آینده، تاکید کرد که چین همواره از حقوق ملت فلسطین و خواسته مشروع آنها مبنی بر محقق شدن حقوق مشروع و ملی آنها حمایت می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور گفت فلسطین و چین به شکل سنتی روابط دوستانه دارند و چین یکی از نخستین کشورهایی است که سازمان آزادی بخش فلسطین و دولتش را به رسمیت شناخته است.

محمود عباس از روز ۲۳  تا ۲۶ خرداد ماه جاری میهمان شی جینپینگ خواهد بود. همزمان با انجام این سفر ، پکن تلاش خواهد کرد به حل مسئله فلسطین از طریق سیاسی و با در نظر داشتن حقوق مشروع ملت فلسطین کمک کند.

وی در ادامه افزود در سالهای اخیر به لطف راهنمایی های شی جینپینگ رئیس جمهوری چین و محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین، روابط دو کشور در سطح خوبی رشد داشته و به لحاظ سیاسی قوی تر شده است و اعتماد مشترکی بدست آمده است.

وانگ ونبین افزود: به علاوه چین آماده است تا درکنار فلسطین و در کنار درک رهبران دو کشور از یکدیگر بایستد.

این مقام سیاسی چین همچنین خاطرنشان کرد مسئله فلسطین یکی از اصلی ترین مسائل خاورمیانه است و بر روی صلح و ثبات منطقه ای و عدالت و برابری جهانی تاثیرگذار است. چین قاطعانه از مردم فلسطین حمایت می کند تا حقوق ملی و مشروع خود را بدست بیاورند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت شی جینپینگ به مدت ۱۰ سال پی در پی در روز همبستگی جهانی با مردم فلسطین پیام های تبریک ارسال و ملاقات های ویژه ترتیب داده است و بارها پیشنهادها و درخواست های فلسطین را برای حل و فصل مسئله این کشور پیش کشیده است و بر روی ضرورت قاطعانه پیشبرد توافق سیاسی برپایه راه حل تشکیل دو کشور و تلاش های بین المللی برای صلح تاکید کرده است. چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به تلاش خود در این زمینه با جامعه جهانی برای یافتن راه حلی جامع، عادلانه و ماندگار به همکاری ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha