۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۴
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85135363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه در واشنگتن : دولت آمریکا به دنبال حل دیپلماتیک بحران اوکراین نیست

تهران - ایرنا - آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت که دولت ایالات متحده به دنبال راه حل دیپلماتیک درگیری در اوکراین نیست و به ارسال سلاح به کیف ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا از تاس، آنتونوف روز جمعه در واکنش به بسته جدید کمک نظامی ۲.۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین افزود: ایالات متحده همچنان به ارایه کمک های خود و تامین تسلیحات مرگبار به اوکراین ادامه می دهد.

وی ادامه داد: تخصیص منابع مالی چشمگیر برای کمک به کی یف نشان دهنده آن است که واشنگتن قصد ندارد به دنبال راه هایی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه باشد.

به گفته آنتونوف، مقامات آمریکایی نگران نیستند که میلیاردها دلار مالیات شهروندان را در کوره جنگ بسوزاند.

وی ادامه د اد: این پول ها در سیاه چاله فساد، قاچاق و طرح های کلاهبرداری کی یف ناپدید می شود. برای ایالات متحده به طور فزاینده ای دشوار می شود که این پدیده های ناپسند را خاموش کند. "

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، یک بسته نظامی جدید به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار شامل قابلیت های دفاع هوایی و مهمات حیاتی برای نیروهای نظامی کی یف اختصاص داده‌است.

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: این بسته شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، سامانه‌ها و موشک‌های پدافند هوایی رایتئون، گلوله‌های توپخانه ۱۰۵ میلی‌متری و ۲۰۳ میلی‌متری، سامانه‌های پهپادی پوما، مهمات سامانه موشکی هدایت‌شونده لیزری و پشتیبانی، آموزش و نگهداری است.

این بودجه بر اساس طرح کمک امنیتی اوکراین برای خرید تسلیحات مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به دولت جو بایدن، اجازه می‌دهد تا سلاح‌های مورد نظر را به جای ارائه از ذخایر خود، از شرکت‌های دیگر خریداری کند. تحویل تسلیحات به در دسترس بودن و زمان تولید آنها بستگی دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha